رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به طرح ضربتی پایش صنایع آلاینده در تهران گفت: در این طرح که تا ۳ ماه آینده ادامه خواهد داشت واحدهایی مانند ترمینال‌های مسافربری، توقفگاه‌های اتوبوس‌ها، معادن شن و ماسه، کارخانه‌های بتن و آسفالت، ریخته‌گری‌ها و صنایع ذوب فلزات بررسی می‌شوند.

طرح ضربتی پایش صنایع آلاینده تهران تا اواخر بهمن ادامه دارد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، محمدحسین بازگیر در مورد طرح پایش صنایع تهران و اطراف تهران از نظر شاخص‌های آلایندگی آب و هوا گفت: ما با به ‌کارگیری تمام توان و امکانات ۴۰ گروه ویژه کارشناسی تشکیل دادیم که این ۴۰ گروه در ۱۲ محور جغرافیایی و پهنه سکونتگاهی تهران و تمام مجموعه‌های پیوسته و چسبیده به تهران مانند قدس، اسلامشهر، شهرری و پاکدشت را هم در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در این ۱۲ محور برخی واحدهای دارای اولویت مانند ترمینال‌های مسافربری، توقف‌گاه‌های اتوبوس‌ها، معادن شن و ماسه، کارخانه‌های بتن و آسفالت و کارخانه‌های صنعتی که امکان آلودگی هوا را دارند مانند ریخته گری، ذوب فلزات، سیمان، برخی پروژه‌های عمرانی در این مناطق و واحدهای تولیدی بزرگ که ممکن است آلودگی هوا داشته باشند و هم واحدهایی که ممکن است آلودگی آب داشته باشند در دستور کار این گشت‌ها قرار دارند.

رئیس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: روزانه بین ۷ تا ۹ گروه از گشت‌ها در این محورها اعزام می‌شوند و گزارش‌ها و برنامه‌هایشان را جمع اوری و ارسال می‌کنند که سپس با تحلیل این گزارش‌ها به یک جمع بندی برسیم.

بازگیر خاطرنشان کرد: در زمان بررسی‌ها اگر لازم باشد در محل صورتجلسه می‌کنند یا دستور توقف یک فعالیت را می‌دهند یا اخطاریه صادر می‌کنند این گروه ها را دو آزمایشگاه مرجع یک آزمایشگاه سازمان محیط زیست و یک آزمایشگاه اداره کل و تعدادی از آزمایشگاه‌های معتمد پشتیبانی می‌کنند و تا این لحظه واحدهای زیادی مورد پایش قرار گرفته اند و این طرح ضربتی سه ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون در هفته سوم طرح قرار داریم و میانگین هر گروه در روز ۱۲ تا ۱۳ واحد را پایش و اطلاعات مربوط به هوا، آب و پسماند را مدیریت می‌کنند و با چک لیستی که در اختیار دارند وضعیت آلایندگی آنها را بررسی می‌کنند، اگر واحدی همکاری نکند و اجازه پایش ندهد بر اساس ماده ۳۰ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با آن واحدها برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.