رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری دوره ارزیابی و انتخاب بانوان و برگزاری مسابقه انتخابی برای تعیین نمایندگان کشور در مسابقات دانش‌آموزی خبر داد.

برگزاری دوره انتخابی بانوان جهت حضور در مسابقات بین‌المللی/ احتمال لغو قانون حذف نفرات برتر مسابقات ایران و مالزی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس،  حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست اعلام نتایج دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان قرآن از برگزاری اردوی ارزیابی و انتخاب برای بانوان خبر داد و گفت: از آنجایی که سال آینده قرار است مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان برگزار شود و با توجه به اعزام شرکت‌کننده خانم به مسابقات بین‌المللی کشورهای دیگر مانند امارات و اردن امسال برای انتخاب بهترین افراد دوره ارزیابی و انتخاب برگزار می‌کنیم.

برگزاری دوره ارزیابی بانوان در بهمن‌ماه

وی از برگزاری این دوره در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: این دوره با حضور برگزیدگان رشته‌های مختلف مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش بانوان برگزار و در آن نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف از جمله مسابقات جمهوری اسلامی ایران انتخاب و معرفی می‌شوند.

برگزاری مسابقه انتخابی برای تعیین نماینده کشور در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری مسابقه انتخابی برای تعیین نمایندگان کشور در مسابقات دانش‌آموزی خبر داد و گفت: پس از برگزاری دوره ارزیابی به این نتیجه رسیدیم تا تعدادی از برترین‌های دوره را برای مسابقه‌ای انتخابی جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی معرفی کنیم.

حسینی ادامه داد: از آنجایی که دانش‌آموزان در سن بلوغ هستند امکان دارد تا سال آینده صدای آنها دچار تحول شود، از این رو تصمیم بر آن شد تا نمایندگان کشور در این مسابقات فعلاً انتخاب نشده و در آستانه برگزاری رقابت‌ها با برگزاری مسابقه‌ای انتخابی نماینده کشور را معرفی کنیم.

احتمال کنار گذاشتن قانون حذف نفرات برتر مسابقات ایران و مالزی

رئیس مرکز امور قرآنی از احتمال کنار گذاشتن قانون حذف برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مالزی خبر داد و گفت: در مسابقات ورزشی یک قهرمان تا سال‌ها در اوج باقی می‌ماند و ممکن است عنوان قهرمانی‌ و رکوردش را چندین‌بار تکرار کند. اما در مسابقات قرآن متأسفانه با کسب اولین مقام قهرمان ما حذف می‌شود و شاید همین موضوع سبب ناکامی نمایندگان کشور در مسابقات بین‌المللی باشد. زیرا اگر ما قاریان شاخص و طراز اول را به مسابقاتی مانند مالزی اعزام کنیم و وی تلاوتی استادانه به اجرا بگذارد بهانه‌ای برای داوران آن مسابقات مبنی بر عدم اعطای رتبه به نماینده ما باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: البته هنوز در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و ما قصد داریم در جلسه‌ای که در آینده با اساتید خواهیم داشت مطرح و در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.