یزد- معاون آموزشی وزارت علوم، از ابلاغ سطح‌بندی مراکز غیر دولتی خبر داد و گفت: بر این اساس، موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی باید در قالب آیین‌نامه جدید خود را تحت کنترل داشته باشند و ابلاغ این بخشنامه نشان از توجه به دانشگاه‌های غیردولتی در امر نظارت است.

مراکز دانشگاهی غیر دولتی سطح‌بندی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شریعتی نیاسر در یزد با بیان این خبر اظهارداشت: بر اساس این بخشنامه، دانشگاه‌ها می‌توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی، مازاد بر واحدهای رسمی، حداکثر دو درس را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه کنند و برای دروس مازاد باید هزینه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این دروس تاثیری در معدل نخواهد داشت، افزود: چند درس از جمله مهارت‌های زندگی دانشجویی، کارآفرینی، ارزش‌های دوران دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شناخت محیط زیست، مدیریت بحران و استانداردسازی  در اولویت هستند اما اگر دستگاه دیگری درخواستی برای ارائه درسی داشت، می‌تواند درخواست خود را به دانشگاه‌ها ارائه کند.

شریعتی نیاسر در بخش دیگری از سخنان خود از ابلاغ سطح‌بندی مراکز غیر دولتی خبر داد و یادآور شد: بر این اساس، موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی باید در قالب آیین‌نامه جدید خود را تحت کنترل داشته باشند و ابلاغ این بخشنامه نشان از توجه به دانشگاه‌های غیردولتی در امر نظارت است.

وی همچنین با بیان اینکه بر اتقاء کیفیت در مراکز آموزش عالی مصمم هستیم، تصریح کرد: تصمیمات آموزش عالی برای توسعه مراکز در گروی هیئت‌های نظارت است و امیدواریم این هیئت‌ها بیشتر از مچ‌گیری به فکر دستگیری از دانشگاه و همکاری برای ارتقاء شاخص‌ها باشند.

شریعتی نیاسر از جمله شاخص‌های مورد توجه در امر نظارت و ارزیابی را حضور جدی مدیریت در مراکز آموزش عالی، نسبت دانشجو به استاد و رعایت ضوابط و مقررات آموزشی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کل کشور حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، گفت : ۱۳ درصد این دانشجویان در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هشت درصد در مراکز غیرانتفاعی، ۳۵ درصد در مراکز آموزشی آزاد و بقیه در سایر زیرنظام‌ها نظیر دانشگاه‌های پیام‌نور، فرهنگیان و ... مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر نیز افزود: در این راستا تعامل با کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه در اولویت قرار دارد و تلاش می‌کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: برای حضور درخشان دانشگاه‌های ایران در عرصه بین‌المللی و رساندن آمار نیم درصدی فعلی به چهار درصد باید جاذبه‌های تحصیل در ایران را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.