رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا وزیر خارجه مورد نظر خود را فردی خواند که می‌تواند فجایع چند سال گذشته این کشور در عرصه سیاست خارجی را بهبود ببخشد.

ترامپ: استعدادهای تیلرسون برای اصلاح فجایع سیاست خارجی آمریکا ضروری است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دونالد ترامپ  سه شنبه از رکس تیلرسون که به عنوان گزینه وی برای تصدی وزارت امور خارجه معرفی شده است تمجید و او را «مدافع سرسخت منافع آمریکا در سراسر جهان» معرفی کرد.

دونالد ترامپ که در یک گردهمایی در شهر «وست آلیس» در ایالت ویسکانسین سخنرانی می کرد در معرفی مدیر اجرایی شرکت نفتی اکسون موبیل به عنوان دیپلمات ارشد کابینه خود گفت :«امروز برنامه هایم را برای معرفی رکس تیلرسون، مدیر اجرایی ارشد و رئیس اکسون موبیل به عنوان وزیر امور خارجه بعدی آمریکا اعلام می کنم. رکس یکی از بزرگترین و ماهرترین رهبران اقتصادی جهان در دوره ماست که برخی از بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت، یا هر صنعت دیگری را امضا کرده است. او یک دیپلمات بزرگ، مردی قوی، مردی سرسخت، و مردی است که رهبران ارشد ملت ما، از جمله کاندولیزا رایس، باب گیتس، جیمز بیکر، دیک چنی، میچ مک کانل رهبر جناح اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا، و بسیاری دیگر او را تحسین و تایید می کنند. او مدافع سرسخت منافع آمریکا در سرتاسر جهان خواهد بود. او دیدگاهها و استعدادهایی دارد که برای کمک به اصلاح اشتباهات و فجایع چند ساله در سیاست خارجی ضروری است. »

رئیس‌جمهوری آمریکا سرانجام پس از مدتها رایزنی رکس تیلرسون، رئیس شرکت اکسون موبیل را به‌عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی کرد.

البته انتخاب تیلرسون هنوز نهایی به شمار نمی‌رود زیرا تنها پس از تایید مجلس سنای آمریکا، رئیس شرکت اکسون موبیل به عنوان وزیر خارجه این کشور شناخته خواهد شد.

تیلرسون، مطابق گزارش رسانه‌های آمریکا قبلاً سمت اجرایی در مناصب دولتی نداشته است. وال استریت ژورنال نوشته است تیلرسون، ۶۴ساله دارای ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.