مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: به برکت خون شهدا در تمام جبهه‌ها با توجه به امکانات و تسلیحات پیچیده‌ای که در اختیار دشمن است، شاهد آن هستیم که دست برتری در عراق، یمن، سوریه و نیجریه با مجاهدان است.

امام رضا علیه السلام الگوی مقاومت و وحدت امت اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین، نخستین سالگرد فاجعه کشتار شیعیان نیجریه با حضور علمای اعلام، مسئولان و مدیران استانی، لشگری، آستان قدس رضوی و عموم زائران و جمعی از شیعیان کشور نیجریه در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این ویژه برنامه که بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن و زیارت امین الله توسط قاریان و مداحان خاندان عصمت و طهارت آغاز شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش ابتدایی سخنانش پیام رسول اکرم(ص) را به عنوان حیات بشریت معرفی و اظهار داشت: از منظر قرآن کریم انسان موجودی دارای حیات است و با برخورداری از قدرت تعلم و آموختن از فرصت زندگی دنیوی برای سیر ملکوتی و الهی استفاده می‌کند و در این مسیر جز خدا را نمی‌بیند و غیر از راهی که خداوند متعال برای او تعیین کرده، حرکت نمی‌کند.

رئیسی با طرح این سوال که آیا ۷ میلیارد انسانی که بر روی کره خاکی زندگی می کنند، همگی خلیفه الله و جزو اشرف مخلوقات هستند، بیان کرد: انسانی خلیفه الله است که کارش خدایی باشد و در مسیر الهی حرکت کند و به میزانی که به خداوند و اولیای الهی نزدیک شود، به همان اندازه مقام و ارزش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(علیهم السلام) به ما درس چگونه زیستن و عمل به فرامین الهی را آموختند، بیان کرد: زیارت مکتب و کلاس انسان سازی است و زائر در محضر اهل بیت(علیهم السلام) می خواهد همه کارهایش رنگ خدایی پیدا کند، تا بتواند با توبه و استغفار، خط بطلانی بر همه بدی‌ها بکشد.

وی با تأکید بر اینکه افراد جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند، بیان کرد: بر اساس روایات، اگر جامعه ای نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد و در برابر ترک معروف و عمل به منکر احساس مسئولیت نکند، آن جامعه مرده است و اعضای آن نیز حیاتی نخواهد داشت.

رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه دین در تمامی عرصه‌های زندگی انسان باید حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی دینی که همان سبک زندگی علوی، فاطمی و رضوی است، در تمامی لحظات زندگی حضور دارد؛ گاهی تصمیمی در یک دقیقه انسان را به رشد و کمال می‌رساند و گاهی نیز باعث سقوط فرد شده و او را از حیوان نیز پست‌تر می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان با فراموشی خدا به خود فراموشی می‌رسد  و تا جایی پیش می‌رود که نه تنها خداوند بلکه انسانیت را نیز از یاد خواهد برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: متأسفانه دنیای امروز دچار مستکبرینی شده است که خدا را فراموش کرده اند و با روحیه استکباری که در وجودشان است، خون هزاران انسان بی‌گناه را به زمین ریخته و حقوق بسیاری از افراد را پایمال می‌کنند.

وی جنایت‌­هایی را که امروز در فلسطین، سوریه، یمن، عراق و نیجریه اتفاق می‌افتد، نتیجه روحیه استکباری دانست و خاطرنشان کرد: در برابر این نظام‌های استکباری باید روحیه استقامت و پایداری را از الگوی مقاومت و ایستادگی حضرت رضا(ع) آموخت، زیرا آن حضرت الگوی مقاومت و وحدت امت اسلامی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: بر اساس آیات قرآن آینده متعلق به مجاهدانی است که در مسیر حق و حاکمیت آن حرکت می‌کنند، زیرا حق ماندنی و باطل از بین رفتنی است.

وی با اشاره به بیداری اسلامی که در سراسر دنیا به وجود آمده و در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: به برکت خون شهدا در تمام جبهه‌ها با توجه به امکانات و تسلیحات پیچیده‌ای که در اختیار دشمن است، شاهد آن هستیم که دست برتری در عراق، یمن، سوریه و نیجریه با مجاهدان است.

وی با اشاره به اقدامات جنایت کارانه‌ای که در نیجریه علیه شیعیان اتفاق افتاده است، بیان کرد: با کشتار هزاران مسلمان بی‌گناه در نیجریه آیا حق‌خواهی و پرچم اسلام در این کشور از بین رفت؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز دشمنان اسلام به زانو درآمده‌اند و کسانی که آزادی حلب را در سوریه ناباورانه فرض می‌کردند، دیدند که به برکت خون مطهر شهدا و مقاومت مجاهدین حلب آزاد شد و به شکرانه الهی جریان مقاومت روز به روز در حال پیشروی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.