شیراز- رئیس سازمان بسیج علمی با بیان اینکه پژوهش‌های هدفمند نیاز واقعی ایران است، گفت: دست‌یابی به اقتدار علمی یکی از ملزومات رسیدن به تمدن اسلامی است و اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی و شعار نه شرقی، نه غربی محقق شود باید اقتدار علمی را دنبال کنیم.

موشک‌های بالستیک نقطه‌زن در سایه اقتدار علمی به دست آمده است

به گزارش قدس آنلاین،  حسین قدیانی ظهر چهارشنبه در جشنواره امام علی (ع) با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز کشور به برکت اقتدار علمی به دست آمده است، اظهار داشت: موشک‌های بالستیک نقطه‌زن با برد ۲ هزار کیلومتر تنها گوشه‌ای از اقتدار امنیتی ایران است که در سایه علم و پژوهش به دست آمده است. 

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مدینه فاضله راه زیادی باید پیموده شود، گفت: تحقق شعارهای ابتدای انقلاب جز با بومی کردن علوم به دست نمی‌آید و با وجود رتبه‌های خوب ایران در زمینه علم و پژوهش در تبدیل علم به فناوری و ثروت هنوز راه زیادی مانده و دستاوردهای خوبی به دست نیامده است. 

رئیس سازمان بسیج علمی با بیان اینکه پژوهش‌های هدفمند نیاز واقعی ایران است، افزود: این امر در صنایع دفاعی محقق شده و باید در دیگر زمینه‌های صنعتی و اقتصادی نیز محقق شود 

قدیانی با اشاره به اینکه پژوهش می‌تواند زمینه‌ساز احیای تمدن اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: دست‌یابی به اقتدار علمی یکی از ملزومات رسیدن به تمدن اسلامی است و اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی و شعار نه شرقی، نه غربی محقق شود باید اقتدار علمی را دنبال کنیم. 

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که  با وجود تحولات جهانی بر پایه شعارهای انقلاب خود ایستاده است، تصریح کرد: امروز اگر آمریکا مدعی کدخدایی در جهان است و تصمیم می‌گیرد یک طرفه برای جهان تصمیم‌گیری کند به دلیل قدرت علمی است و به همین دلیل مقام معظم رهبری جنبش علمی و نرم‌افزاری را مطرح کردند. 

قدیانی با بیان اینکه باید در تمامی عرصه‌ها از جمله اقتصاد به دنبال علوم بومی بود، بیان کرد: اگر اقتصاد امروز ایران مشکل دارد به این دلیل است که بر مبانی اقتصاد غربی واقع شده در صورتی که باید تلاش کرد مبانی اقتصاد اسلامی را جایگزین آن کرد. 

لازم به ذکر است جشنواره امام علی (ع) با اهدای جوائز به ۸ مخترع برتر سازمان بسیج علمی استان فارس و ۱۱ نفر از کارکنان و بسیجیان موفق در عرصه‌های تجربه‌نگاری، اندیشه‎ورزی و پژوهشگری معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر به پایان رسید. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.