نتایج یک نظرسنجی نشان داده دو سوم فلسطینی‌ها معتقدند راه حل دو کشوری برای حل درگیری‌ آنها با اسرائیل کارآمد نیست.

اکثر فلسطینی‌ها دیگر اعتقادی به راه حل دو کشوری ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکز سیاست فلسطینی و تحقیقات میدانی در نظرسنجی خود نشان داده که ۶۵ درصد فلسطینی‌ها اعتقاد خود به این راه حل را از دست داده‌اند در حالیکه در نظرسنجی ماه سپتامبر سهم این افراد ۵۶ درصد بود.

با این حال اکثر جامعه جهانی همچنان از تشکیل دو کشور در کنار یکدیگر حمایت می‌کنند حتی اگر روند دستیابی به چنین راه حلی  جدای از رشد شهرک سازی‌ها همچنان پیچیده‌تر به نظر بیاید.

فاصله میان رهبران فلسطینی و اسرائیلی همچنان بسیار گسترده است؛ فاصله‌ای که از شکل گیری هرگونه مذاکرات معنادار از سال ۲۰۰۹ جلوگیری کرده است.

نظرسنجی مذکور هفته گذشته و درمیان ۱۲۷۰ فلسطینی انجام شد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شده که ۵۴ درصد دیگر فلسطینی‌ها هیچ اعتقادی به جنبش "فتح" با رهبری جدید خود یعنی محمود عباس ندارند.

جنبش فتح در رای گیری اخیر خود در کنوانسیون هفتم فتح تاکید کرد که ریش سفیدان و اعضای مهم این حزب می‌توانند در مشاغل مهم کشوری حضور داشته باشند؛ این اقدام که در رویکرد مردم نسبت به رهبرشان بسیار تاثیرگذار بوده، بیشتر به عنوان تلاشی برای به حاشیه راندن محمد دحلان، تفسیر می‌شود.

در اقدامی مشابه عباس همچنین چهار تن از نمایندگان نزدیک به دحلان را از مصونیت قضایی خود خارج کرده و گامی دیگر در جهت جلوگیری از بازگشت سیاسی دحلان برداشت.

در  گذشته تنها پارلمان قدرت خلع مصونیت نمایندگان را داشت؛ پارلمانی که از سال ۲۰۰۷ کارآمدی خود را پس از بروز درگیری میان دو حزب فتح و حماس از دست داد. این درگیری‌ها موجب تشکیل دو دولت یکی در کرانه باختری و دیگری در غزه شد.

براساس نتایج نظرسنجی روز گذشته ۶۰ درصد فلسطینی‌ها اقدام دادگاه قانون اساسی در ارائه اختیار به محمود عباس برای فعالیت علیه نمایندگان مجلس را رد می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.