رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: آیین‌نامه نظام نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت اول آذرماه ۱۳۹۵ به امضای وزیر علوم رسید و به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور ابلاغ شد.

آیین‌نامه نظارت و تضمین کیفیت به دانشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از وزارت علوم، سعدان ذکایی در ششمین نشست هیات‌های استانی نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور در دانشگاه یزد گفت: نظارت به نوعی معاینه فنی و چکاپ است و در این راستا به دنبال کمک و هماهنگی بیشتر هستیم.

وی با ارائه توضیحاتی درخصوص تغییراتی که مرکز نظارت و ارزیابی و هیات‌های نظارت استانی و مراکز و مدیریت‌های نظارت دانشگاه‌ها در جایگاه و نقش عملکردی شان ایجاد شده، گفت: خوشبختانه آیین‌نامه نظام نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت اول آذرماه ۱۳۹۵ به امضای وزیرعلوم رسید و به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور ابلاغ شد.

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی با اشاره به رویکردهای جدی وزارت علوم در مقوله نظارت گفت: درآموزش عالی نظام یکپارچه ای را در مقوله نظارت و ارزیابی بسترسازی کرده‌ایم.

وی افزود: نظارت به نوعی معاینه فنی و چکاپ است و در امرنظارت به دنبال این هستیم که برای ارتقای کیفیت آموزش عالی همگی در یک سو حرکت کنیم .

ذکایی با اشاره به اینکه دو شورای گسترش آموزش عالی و شورای برنامه‌ریزی در وزارت علوم دو شورای بسیار مهم و تاثیرگذار درآموزش عالی هستند، گفت: شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت نیز سومین شورا از این دست است و وظیفه اصلی آن سیاست گذاری کلان در امر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی است.

وی افزود: دبیرخانه این شورا در مرکز نظارت و ارزیابی مستقر است و بازوان اجرایی تصمیمات شورای نظارت، مرکز نظارت، هیات‌های نظارت استانی و دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.