- رئیس مبارزه با مواد مخدر استان هرات افغانستان اعلام کرد که این استان در آستانه ریشه کن کردن کشت مواد مخدر قرار دارد که از ۳ هزار هکتار زمین تحت کشت مواد مخدر به ۲۰۷ هکتار کاهش یافته و امسال نزدیک به ۲۷ تن مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.

هرات افغانستان در آستانه ریشه کن کردن کشت مواد مخدر قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «غلام جیلانی دقیق» روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در هرات به خبرنگاران گفت که زمین تحت کشت مواد مخدر از ۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۸ به ۲۰۷ هکتار کاهش یافته و این زمین ها نیز در مناطقی است که مخالفان مسلح در آن مناطق حضور گسترده داشته و مردم را به کشت مواد مخدر تشویق می کنند.

جیلانی دقیق افزود در ارتباط با قاچاق این مقدار مواد مخدر ۲۰۳ نفر دستگیر و به دادگاه معرفی شده اند.
وی افزود اداره مبارزه با مواد مخدر هرات با ایجاد برنامه هایی درراستای اگاهی دهی به کشاورزان ومردم درشهرستانها اقدام به ازبین بردن زمین های تحت کشت مواد مخدر کرده که توانسته بسیاری از کشاورزان را به کشت بدیل مانند زعفران، دانه های روغنی و گندم تشویق کند.
دقیق گفت که در سال جاری نیز در شهرستان های «ادرسکن»، و «شیندند» که مخالفان مسلح در آن نفوذ دارند مواد مخدر کشت شده و آن هم نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش را نشان می دهد.
وی گفت درسال گذشته بیش از ۲هزارو ۸۳۳ کیلو مواد مخدر مختلف توسط نیروهای امنیتی کشف و ضبط شده بود و ۳۲۴ قاچاقچی دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.
به گفته رئیس مبارزه با مواد مخدر هرات دربخش درمان معتادان در هرات اداره مبارزه با مواد مخدر در گذشته توانسته بود یک هزارو ۶۵۶ معتاد را درمان کند و امسال این رقم به یکهزارو ۴۳۷ نفر رسیده است که درمان به پس از آن به خانواده های آنان سپرده شده است.
دقیق گفت که براساس آمار آنها در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در هرات معتاد به مواد مخدر هستند که از این جمله ۱۳ درصد زنان و ۷ درصد آنان را نیز کودکان تشکیل می دهد اما وی ابراز نگرانی کرد که این اداره امکانات کافی برای درمان آنان در اختیار ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.