وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به ازای هر یک دقیقه ۵ نفر به متقاضیان کار در کشور اضافه می شود در حالی که سال گذشته ما ۷۰۰ شغل در کشور ایجاد کردیم.

هر دقیقه ۵ نفر به متقاضیان کار اضافه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی عصر چهارشنبه در ششمین کارگروه اشتغال استان فارس گفت: تلاش فراوان دولت در جهت ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم بوده است اما بیاید به خاطر داشته باشیم که ورودی برای ایجاد شغل نیز فراوان است.

وی گفت: هر دقیقه ۵ نفر، هر ساعت ۳۰۰ نفر و روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به بازار اشتغال اضافه می شود در حالی که سال گذشته ما ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم.

ربیعی افزود: باید توجه داشته باشیم که در دوره ای مسئولیت را قبول کردیم که چراغ کارخانه ها در حال خاموش شدن بود و در همین استان فارس شاهد ریزش نیروی کار بودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح گفت: در بحث ایجاد شغل، وضعیت ناامید کننده نیست اما ورودی فراوان است بنابراین اولویت را بر حفظ اشتغال های موجود گذاشتیم که در این میان ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شد.

ربیعی تاکید کرد: برای سال آینده نیز در بودجه هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال پیش بینی شده و دریافتی از صندوق توسعه نیز ۵ هزار میلیارد تومان برای راه اندازی طرح های مختلف اشتغال در کشور پیش بینی شده است که اکنون در مجلس قرار دارد.

وی گفت: باید به خاطر داشته باشیم که ایجاد اشتغال با پخش کردن پول میسر نمی شود. بنابراین طرح های مختلفی را مد نظر قرار دادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت نیز اظهار داشت: نرخ مشارکت در کل کشور ۲.۵ درصد افزایش یافته هر چند که این افزایش نرخ بیکاری را بالا می برد اما همینکه احساس مسئولیت می شود و مردم برای مشارکت حضور دارند جای خوشحالی است.

وی افزود: در همین استان فارس ۱۷۹ شغل نیاز داریم که البته این رقم بدون محاسبه میزان ورودی است. بنابراین آنچه که باید مد نظر قرار داشته باشد توجه به طرح های مختلف است.

ربیعی ادامه داد: گردشگری از جمله مباحثی است که اشتغال فراوان ایجاد می کند اما در کشور ما این مهم به مسافرگردی تبدیل شده که باید ساماندهی شود. صنایع حاشیه کشاورزی از جمله صنایع بسته بندی باید مد نظر قرار داشته باشد و در کل باید از تمام پتانسیل های موجود هر استان برای افزایش و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

به گزارش مهر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا دقایقی دیگر در جمع فعالین اقتصادی استان فارس حاضر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.