پادشاه سعودی عنوان کرد که عربستان هرگز نمی پذیرد که کسی در امور داخلی یمن مداخله کند یا اینکه بر مشروعیت آن تاثیر گذارد و ما با تبدیل یمن به مکانی برای اقدامات علیه عربستان مخالفیم.

ابراز نگرانی ملک سلمان برای یمن: اجازه مداخله در یمن را نمی دهیم!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیا الیوم، پادشاه سعودی در سخنانی به بیان مواضع مداخله جویانه و توسعه طلبانه علیه  یمن پرداخت.

در همین راستا، «ملک سلمان» پادشاه سعودی که نسبت به یمن احساس قیمومیت دارد، بدون درنظرگرفتن اراده شهروندان یمنی در تعیین سرنوشتشان عنوان کرد: آل سعود هرگز نمی پذیرد که کسی در امور داخلی یمن مداخله کند و یا اینکه بر مشروعیت آن تاثیر گذارد. ما با تبدیل یمن به مکانی برای اقدامات علیه عربستان مخالفیم.

این در حالی است که رژیم سعودی طی سال های گذشته و پس از انقلاب مردم یمن برای رهایی از یوغ و سلطه این رژیم بر کشورشان، مردم بی دفاع و مظلوم یمن را هدف حملات نظامی و توطئه های سیاسی قرار داده تا از این طریق بتواند مجددا این کشور را در کنترل خود بگیرد.

پادشاه سعودی همچنین با چشم پوشی بر کارشکنی های هیأت ریاض در مذاکرات صلح یمن طی ماه های اخیر مدعی شد: موضع ما در قبال بحران یمن مطالبه راهکار سیاسی طبق طرح های خلیج فارس، دستاوردهای نشست مذاکرات یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت است.

وی در ادامه نسبت به تلاش های اسماعیل ولدالشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پایان دادن به آلام و رنج های مردم یمن و تحقق امنیت و ثبات در این کشور ابراز امیدواری کرد.

این در حالی است که مسئولان و رهبران یمنی بارها تاکید کرده اند که ولدالشیخ حامی سعودی ها است و با گرفتن پول از مقامات سعودی از این رژیم جانبداری می کند.

ملک سلمان در پایان ادعا کرد: ما تلاش حوثی ها برای هدف قرار دادن اماکن مقدس را محکوم می کنیم. این گونه اقدامات احساسات مسلمانان را تحریک می کند.

ادعای شاه سعودی نسبت به حملات رزمندگان یمن در حالی مطرح می شود که متجاوزان سعودی برای منافع خود مردم مسلمان یمن را به خاک و خون می کشند و با رسانه های خود حقایق جنایاتشان را تحریف می کنند و یا وارونه جلوه می دهند.

گفتنی است، رژیم سعودی بیش از ۲۰ ماه است که مردم بی دفاع و بی گناه یمن را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و هزاران نفر از مردم این کشور را شهید و زخمی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.