دیپلمات عالیرتبه چین ضمن اعلام همکاری این کشور با جامعه جهانی برای اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت درباره کره شمالی، خطاب به ژاپن تأکید کرد: چین مخالف تحریم های یک جانبه علیه کره شمالی است.

چین مخالف تحریمهای یکجانبه علیه کره شمالی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، یک دیپلمات عالیرتبه چین خطاب به ژاپن اعلام کرد که پکن مایل است با جامعه بین‌  الملل برای اجرای کامل قطنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کره شمالی همکاری کند؛ اما با تحریم‌ های یک‌ جانبه فراتر از این چارچوب مخالف است.

بر اساس این گزارش، «وو داوی» (Wu Dawei) نماینده ویژه چین در امور شبه‌ جزیره کره در تماسی تلفنی با «کنجی کاناسوگی» (Kenji Kanasugi) مدیرکل دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن تصریح کرد با اقدامات و تحریم‌ های یک جانبه علیه کره شمالی مخالف است.

«وو داوی» تأکید کرد: شرایط شبه جزیره کره پیچیده و حساس شده است و همه طرفین باید به سختی همکاری کنند تا صلح و ثبات را در این منطقه حفظ نمایند.

این در حالیست که ژاپن و کره جنوبی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کردند که به دنبال تحریم های وضع شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد؛ آن ها نیز تحریم های یکجانبه ای را علیه کره شمالی به اجرا خواهند گذاشت.

لازم به ذکر است، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود: آزمایش کره شمالی اجازه دستیابی به پتانسیل توان هسته ای و ویژگی های یک کلاهک هسته ای استاندارد که از توان نصب بر موشک های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

اعلام این خبر باعث شد تا موجی از انتقادها علیه «پیونگ یانگ» آغاز و غرب به سرکردگی آمریکا وضع تحریم هایی را علیه کره شمالی در دستور کار خود قرار دهد.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۹ با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.