رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که مهمترین دستاورد این جنبش در طول ۲۹ سال گذشته، اعتباربخشی مجدد به پروژه ملی، حمایت از انتفاضه و مقاومت و انتقال بخض اعظم فعالیت های مقاومت به داخل فلسطین اشغالی بوده است.

مشعل: توسعه سلاح مقاومت در راس برنامه های ما قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی خاطر نشان کرد که حماس همچنان به دنبال توسعه سلاح مقاومت است که باعث اعتبار بخشی مجدد به آن در جریان انتفاضه های نخست و دوم فلسطین شد و در جریان انتفاضه قدس که در حال حاضر جریان دارد، این وضعیت را حفظ کرد.

وی افزود حماس حفظ و توسعه سلاح مقاومت و انتقال آن به تمام مناطق فلسطین را در راس برنامه های خود قرار داده است.

مشعل با تاکید بر نقش حماس در کنار دیگر گروه های مقاومت در توسعه تجهیزات و ابزارهای مقاومت، اعلام نمود که بزرگترین دستاورد ما حفظ سلاح مقاومت بود و ما از زمان تاسیس حماس قبل از ۲۹ سال پیش تاکنون، نقش مهمی در این زمینه داشته ایم و تا آزاد سازی سرزمین فلسطین از لوث وجود اشغالگران صهیونیست این راه را ادامه می دهیم.

مشعل به ملت فلسطین که تمام توان خود را در راه حمایت از مقاومت گذاشته است و جگرگوشه های خود را در راه دفاع از مسجد الاقصی شهید داده است، درود فرستاد و گفت: «حماس نقش برجسته ای در کنار دیگر اقشار ملت فلسطین در زمینه اعتباربخشی مجدد به نقش مقاومت و احیای سلاح آن داشته است.»

وی همچنین به نقش باریکه غزه در توسعه سلاح مقاومت و وادار کردن "آریل شارون" نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به خارج کردن نظامیان صهیونیست از باریکه غزه تحت تاثیر نوآوری های مقاومت در زمینه زیرساخت های قوی برای سلاح خود اشاره کرد و گفت: «نابرابری در موازنه قدرت به معنای کوتاهی در زمینه اصول حقوق ملی نیست و در سایه قاطعیت جنبش حماس در کنار حفظ نرمش سیاسی، رژیم صهیونیستی هیچ گونه مشروعیتی ندارد.»

وی بر لزوم تحقق آشتی و مشارکت سیاسی در فلسطین تاکید کرد و گفت حماس باعث اعتباربخشی به اصول ملی شده و به صراحت اعلام کرده است که هرگز در زمینه سرزمین کوتاهی نخواهد کرد و هدف از سند وفاق ملی امضا شده در سال ۲۰۰۶ تسهیل وفاق ملی بود و البته این به معنای کوتاهی یا چشم پوشی از اصول نیست. این رهبر برجسته مقاومت فلسطین اظهار داشت که اصول و حقوق ملی و آرمان های ملت قابل تعویض یا چانه زنی نیست.

آشتی ملی

مشعل با تاکید بر اینکه چاره ای جز پایان بخشیدن به شکاف داخلی و تحقق آشتی از طریق حل مشکلات و تلاش در عرصه های مشترک نیست، اعلام نمود که مسائل چالش برانگیز موجود بر سر راه تحقق آشتی ملی باید رفع شود؛ اما این به معنای تسلیم یک طرف در برابر طرف دیگر، یا تنظیم آن بر اساس برنامه سیاسی یک طرف نیست، بلکه همه باید به عنوان شرکای ملی بر اساس پیوندهای مشترک با هم رفتار کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اصلاح ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" به عنوان تنها نماینده تمامی طرف های ملی فلسطین و توافق بر سر برنامه مبارزاتی فلسطینی مبتنی بر تعلق وطن به همه طرف های فلسطین را ضرور دانست و گفت هیچ طرفی نمی تواند این مساله را لغو کند.

 مشعل در پایان خواستار نهادینه سازی روحیه آشتی و وحدت ملی شد و گفت: «این انتخاب ما و جزء مقدرات ماست و ما باید در کنار هم فعالیت کنیم و ضمن درس گرفتن از مراحل قبلی، اجازه به حاشیه رانده شدن بیش از پیش مساله فلسطین را ندهیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.