'نگوئین خوان فوک' نخست وزیر ویتنام در گفت وگوی تلفنی با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا، بر توسعه همکاری های دو کشور تاکید کرد.

رایزنی نخست وزیر ویتنام با دونالد ترامپ برای تقویت مناسبات

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از  ابرنا؛ خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا) روز پنجشنبه اعلام کرد نخست وزیر این کشور در این گفت وگوی تلفنی با تبریک به ترامپ برای انتخاب شدن به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که ویتنام اهمیت زیادی برای دوستی و همکاری با آمریکا قائل است.
رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز دستاوردهای ویتنام در سال گذشته و همچنین پیشرفت مثبت در روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار داد.
ترامپ در این گفت وگوی تلفنی که روز چهارشنبه انجام شد، تمایل خود را برای همکاری با ویتنام و تقویت روابط اعلام کرد.
این دو رهبر ویتنام و آمریکا همچنین اقداماتی را که باید برای سرعت بخشیدن به مناسبات اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور انجام شود، مورد بحث قرار دادند.
آمریکا در دولت 'باراک اوباما' با توجه به اختلافات ارضی ویتنام با چین به ویژه اختلاف در دریای جنوبی چین روابط خود را با هانوی به سطح جدیدی ارتقا داد.
ویتنام به عنوان دشمن دیروز و شریک جدید آمریکا در ایجاد استراتژی توازن آسیایی واشنگتن، نقش کلیدی ایفا می کند و 'باراک اوباما' خرداد ماه امسال در این راستا به این کشور جنوب شرق آسیا سفر کرد.
از زمان عادی سازی روابط ویتنام و آمریکا در سال ۱۹۹۵ تجارت بین این دو دشمن سابق، رونق گرفته است.
از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون سه رئیس جمهوری آمریکا به این کشور آسیایی سفر کرده اند.
اوباما سال جاری در حالی که ویتنام قصد دارد تجهیزات نظامی و دریایی خود را به روز کند، تحریم ها نظامی علیه این کشور را لغو کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.