دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وظیفه همه مسلمانان بلکه همه اتباع ادیان الهی، دعوت به سوی وحدت و تلاش در راستای حفظ و تقویت آن و مقابله با هر پدیده یا گفتار و رفتاری است که موجب نزاع، پراکندگی و چندرستگی جامعه اهل ایمان شود.

وظیفه همه پیروان ادیان، دعوت به وحدت است/بشارت آغاز دوره جدید اقتدار بلامنازع جبهه مقاومت

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع «وحدت و ضرورت مقابله باجریان های تکفیری» صبح امروز (پنجشنبه ۲۵ آذر) با حضور حجت الاسلام حسن روحانی ریاست جمهور و میهمانان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد.

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبریک ایام ولادت رسول اعظم(ص) و امام صادق(ع)، از حضور شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام در این کنفرانس بزرگ تشکر کرد و گفت: براساس آیه کریمه «إِنَّ هَـذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» وحدت امت اسلامی‌ نه یک تاکتیک و نه حتی یک استراتژی دراز مدت بلکه اساس موجودیت و هویت امت اسلامی‌ است.

وی با بیان اینکه «إنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَکَانُوا شِیَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْءٍ»؛ تفرقه پراکنی، اختلاف و فرقه‌گرایی موجب قطع رابطه با رسول اکرم(ص) که اساس هویت جامعه اسلامی ‌است، می‌شود، تصریح کرد: براساس آیات قرآن کریم مبنی بر آیه «و شَرَعَ لَکُم مِّنَ الدِّینِ مَا وَصَّی بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَی وَعِیسَی أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِیهِ» اساس همه ادیان الهی دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه در دین است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: بنابراین هر گفتار و رفتاری که منشأ پراکندگی و نزاع در میان جامعه اسلامی شود با تعالیم اسلامی‌ ‌و شریعت محمد(ص) در تضاد و تقابل است.

وی اظهار داشت: وظیفه همه مسلمانان بلکه همه اتباع ادیان الهی، دعوت به سوی وحدت و تلاش در راستای حفظ و تقویت آن و مقابله با هر پدیده یا گفتار و رفتاری است که موجب نزاع، پراکندگی و چندرستگی جامعه اهل ایمان شود.

آیت الله اراکی عنوان کرد: پدیده زشت تکفیر و نشر روحیه خصومت و دشمنی میان مسلمانان پدیدهای ضد اسلامی‌ است. فتنه فرقه‌گرایی و جنگ درونی در میان مسلمانان در چند سال اخیر را می توان به روشنی توطئه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل برشمرد. متأسفانه برخی از سران غفلت زده کشورهای منطقه به دام آن گرفتار شده و در آتش آن دمیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان جمهوری اسلامی ‌نیستند که منشأ گروه‌های تروریستی و تفرقه‌گرایی همچون القاعده، داعش و جبهة النصرة را آمریکا، انگلیس و اسراییل می‌دانند، بلکه حقایق میدانی که برجسته‌ترین آن‌ها حمایت همه جانبه این مثلث شوم استکباری از این گروه‌هاست و نیز اقرار و اعتراف سران آمریکا و دیگر دست اندرکاران سیاست‌های استکباری در منطقه به تأسیس، تولید، حمایت و پشتیبانی از این گروه‌ها این حقیقت را پیش از پیش آشکار ساخته و بهترین و روشن‌ترین دلیل ماهیت اسلام ستیز و خصمانه آن‌ها نسبت به اسلام و جامعه اسلامی ‌است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: با وجود آشکار شدن این حقیقت اظهارات و موضع‌گیری‌هایی از سوی برخی شخصیت‌ها در حمایت از این گروه‌ها دیده می‌شود که بسیار جای تعجب و تأسف است و اسفبارتر این‌که برخی از شخصیت‌هایی که از آن‌ها روشن بینی، آگاهی و دلسوزی به حال جامعه اسلامی ‌انتظار می‌رود بجای آن‌که به محکوم کردن این جریان‌های وابسته به صهیونیسم و استکبار بپردازند، ملت‌های مظلوم منطقه را متهم به فرقه گرایی می‌کنند و جنایت‌های فجیع این مجموعه‌های ضدبشری را مظهری از مظاهر غضب و خشم عادی دانسته و از این طریق فساد و ظلم این گروه‌های مفسد را توجیه می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل در دامن زدن به توطئه جنگ و آتش افروزی فرقه‌ای در منطقه، حمایت از دولت نامشروع و غاصب اسرائیل و ایجاد فرصت مناسب برای این رژیم نامشروع و اشغالگر در اشغال هرچه بیشتر زمین‌های فلسطین و تجاوز هرچه بیشتر به مقدسات اسلامی ‌فلسطین و مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: همه می‌دانیم که مسأله فلسطین مسأله تنها مردم فلسطین و خاک فلسطین نیست، فلسطین و مردم آن قلب عالم اسلام و منطقه به شمار می‌آیند و سلطه گری صهیونیست‌ها و چنگ اندازی آنها به فلسطین برای سلطه بر تمام منطقه و به ذلت کشانیدن ملت‌های منطقه و غارت ثروت‌ها و تسلط بر مقدرات سیاسی و اقتصادی آنها است.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: وظیفه دینی، ملی و عقلی همه ملت‌ها و حاکمان در کشورهای اسلامی، دفاع از مردم و سرزمین فلسطین است؛ امت اسلامی باید آنچه در توان دارند در راستای حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و آزاد سازی مسجدالاقصی قبله ثانی مسلمین به کار گیرند. تحولاتی که امروز در جهان غرب بویژه در آمریکا شاهد آن هستیم نشانه آن است که دوران گردنکشی و طغیانگری قدرت‌های استکباری رو به پایان است.

وی اظهار داشت: آنچه امروز در منطقه اسلامی ‌شاهد آن هستیم آغاز دوره‌ جدیدی را در این منطقه بشارت می‌دهد؛ دوره جدید، دوره اقتدار بلامنازع جبهه مقاومت است. جبهه‌ای که برتری خود را در همه صحنه‌های برخورد با قدرت‌های استکباری به اثبات رسانید. پیروزی جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و پیروزی جبهه مقاومت در عراق و در سوریه و بالندگی و جهش عظیم جمهوری اسلامی‌ ‌که محور اصلی مقاومت است در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشان آن است که تحقق وعده الهی به پیروزی مومنان بسیار نزدیک است؛ «وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بنصرالله یَنْصُرُ مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ وَعْدَ اللَّهِ لا یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ.»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: این تحولات، همگرایی را میان ملل اسلامی ‌تقویت می‌کند و زمینه را برای پیشروی به سوی امت واحده اسلامی ‌پیش از پیش فراهم می‌کند. بر همین اساس جبهه اسلامی ‌مقاومت باید خود را برای مدیریت جامعه اسلامی ‌در دوره جدید آماده کند و از هم اکنون در اندیشه ایجاد ساز و کارهای لازم برای مرحله نوین همگرایی ملل اسلامی‌ باشد.

وی با بیان اینکه در منطقه افزون‌ بر فاجعه فلسطین در مرکز جهان اسلام، در برخی کشورها شاهد ظلم و ستم شدیدی از سوی حکمفرمایان نسبت به ملت‌ها و شخصیت‌های برجسته و آزادی خواه هستیم، گفت: در یمن شاهد کشتار بیرحمانه مردم به دست نیروهای نظامی ‌سعودی هستیم. در بحرین شاهد شکنجه و آزار و قتل و ارعاب ملت بی دفاع بحرین توسط نیروهای امنیتی این کشور می‌باشیم. در میانمار بخشی از ملت مسلمان آن کشور در معرض کشتار و آوارگی دسته جمعی هستند، همچنین در نیجریه شاهد کشتار دسته جمعی مسلمانان و آزار و شکنجه و زندان بی دلیل رهبران اسلامی ‌نظیر شیخ زاکزاکی هستیم. از سوی دیگر در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، پاکستان و ترکیه شاهد ناامنی‌های گسترده ناشی از فعالیت‌های تخریبی گروه‌های تروریستی هستیم.  

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: ریشه کن سازی این ناامنی‌ها و ستمگری‌ها تن‌ها در سایه احقاق حق ملت‌ها، وحدت و یکپارچگی نیروهای فعال این کشورها تحقق می‌پذیرد. بر این اساس از همین تریبون همه نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جوامع اسلامی ‌را به همبستگی عمومی ‌در راستای ایجاد صدای واحد در دفاع از حقوق مظلومین فرا می‌خوانیم و آنها را به همکاری گسترده در راه دفاع از حقوق این مظلومان و جلوگیری از ادامه ظلم و بی عدالتی شدیدی که در حق آنان اعمال می‌شود، دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است به حکام عرب منطقه گوشزد کنم در برابر شیطنت‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشید؛ تاریخ ننگین این مثلث شوم در ایجاد جنگ و آشوب در بسیاری از کشورهای دنیا بویژه در منطقه غرب آسیا برای شناخت ماهیت پلید سیاستمداران این کشورها کفایت می‌کند. تلاش این کشورها در ایجاد ایران هراسی، شیعه هراسی، اسلام هراسی با هدف پراکنده سازی ملت‌ها و ایجاد اختلاف و افشاندن بذر کینه و دشمنی در میان کشورها است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه یادآور شد: باید همه کشورهای منطقه برای مقابله با این توطئه عظیم یکدست شوند و در جهت مخالف آن حرکت کند، با ایجاد همگرایی بیشتر امید این دشمنان دیرین را در توطئه علیه جامعه اسلامی ‌به ناامیدی مبدل سازند، به توصیه‌ها و هشدارهای مصلحانه و مخلصانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی توجه کنید و به فسونگری‌های شیاطین آمریکا و انگلیس اعتماد نکنید.

وی با بیان اینکه خداوند ما را از اعتماد بر دشمنان برحذر داشته است، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات قرآن کریم فرموده است؛ «یَا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ»؛ به این هشدار الهی گوش جان فرا دهید و دوست را دشمن و دشمن را دوست قلمداد نکنید. همراهی با دشمنان اسلام و مسلمانان جز شکست، رسوایی و نابودی عاقبتی نخواهد داشت. از سرنوشت شاه، صدام، قذاقی و بن علی و دیگر سرسپردگان این مثلث شوم عبرت بگیرید.

وی ابراز داشت: از خداوند متعال اقتدار جامعه اسلامی ‌و همدلی و همدستی همه مسلمانان را مسألت داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی سلطه استکبار بر منطقه و نابودی جریان‌های تکفیری و پیروزی جبهه مقاومت و تحقق  وحدت اسلامی ‌و رویش امت واحده اسلامی ‌باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.