تفاهم نامه مشترک «برنامه ملی سرطان در ایران » میان معاونت های بهداشت ،‌درمان، تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی امضا شد تا میزان امید به زندگی در میان این بیماران را ارتقا بخشد.

افزایش امید زندگی در بیماران در سایه تفاهم نامه ثبت سرطان

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سایت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر علی قنبری مطلق رئیس اداره سرطان این وزارتخانه گفت:‌ تفاهم نامه «برنامه ملی ثبت سرطان در ایران» با هدف توسعه و تقویت برنامه ملی ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت در ایران با هدف ارتقای برنامه ملی ثبت سرطان موجود، حفظ کیفیت آن و توسعه ثبت جمعیتی امضا شده است.
وی ادامه داد: با کمک این تفاهم نامه مشترک و با جمع آوری و انتشار آمار دقیق و معتبر از سرطان ها در سطوح ملی و استانی به افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران، می توان از طریق نظام ارایه خدمات سلامت یاری رساند.  
وی افزود: در این راه انسجام مبادی تصمیم گیری، اجرا، نظارت و ارزیابی همه فعالیت های مرتبط با ثبت، مستلزم همکاری معاونت های ذیربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت اظهار داشت: این تفاهم نامه مشترک میان معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت امضا شده و به تایید وزیر بهداشت رسید. همچنین جهت اجرا به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.
وی در پایان گفت : دبیرخانه این برنامه در اداره سرطان دفترمدیریت بیماری های غیرواگیر مستقر شده و تمامی فعالیت های مرتبط با توسعه برنامه های ثبت سرطان در سطح کشور تحت مدیریت آن واحد انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.