یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد گفت: بی توجهی به ارزش های دینی زمینه ایجاد گناه، دروغ، سرقت، فساد و سایر رفتارهای به دور از اخلاق را به وجود می آورد که باید در خانواده و آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی واصلاح سبک زندگی برنامه ریزی و اقدام کرد.

آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی واصلاح سبک زندگی برنامه ریزی کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری صبح پنج شنبه در نشست ملّی خیّرین و توسعه اجتماعی ضمن تبریک هفته وحدت اظهارداشت: امور مسلمانان عام است، تمام شئون زندگی انسان ها را شامل می شود و مسلمانان وظیفه دارند در مسائل زندگی اجتماعی خود نسبت به یکدیگر اهتمام داشته باشند .

وی  افزود: مومنان باید در مسیری که برای رسیدن یه حقیقت کمال انسانی طی می کنند نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت داشته باشند و با کمک و همراهی خوبی مشکلات را از سر راه بردارند و در مسیر فطرت خدایی قدم بگذارند و انسان تنها نمی تواند به خودش فکر کند و اگر رفتاری به این شکل داشته باشد از فطرت الهی فاصله می گیرد.

امامن جمعه یزد تصریح کرد: سبک زندگی که خداوند متعال برای بندگان معین فرموده است ما را به مقصود ارزشمند و فلسفه خلقت به دور از هواهای نفسانی هدایت می کند و عزت، کمال، رشد، گذشت و اخلاق را در انسان ها تقویت می کند وانقلاب اسلامی عقل، هدف ، اخلاق را در جامعه روشن کرد و امام راحل با حرکت،  اخلاق، عمل و رفتار خود نشان دادند که چگونه می توان با عمل خود در دنیا و آخرت سعادتمند شد.

آیت الله ناصری افزود: عواملی که در جامعه  ما تغییر سبک زندگی را به وجود آورد بروز آسیب های اجتماعی را نیز با خود به همراه داشته است که باید در این زمینه به انجام اقدامات اصلاحی پرداخت.
وی خاطرنشان ساخت: بی توجهی به ارزش های دینی زمینه ایجاد گناه، دروغ، سرقت، فساد و سایر رفتارهای به دور از اخلاق را به وجود می آورد که باید در خانواده و  آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی واصلاح سبک زندگی برنامه ریزی و اقدام کرد.

آیت الله ناصری گفت: سالم سازی، حفظ کرامت انسان ها و ارزش ها در جامعه باید با شناسائی آسیب های اجتماعی و رفع گرفتاری های جامعه و همت و تلاش مضاعف مسئولان و مردم محقق شود.
نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: تلاش خیّرین ، مردم و مسئولانی که در بهبود وضعیت اجتماعی اقدام می کنند ذخیرۀ آخرت و راهگشایی ارزشمند برای اجتماع است.
گفتنی است نشست ملی خیّرین و توسعه اجتماعی با میزبانی استان یزد به مدت دو روز با اولویت دست‌یابی به راهکارهای تعامل دو جانبه با مشارکت خیّرین در حوزۀ مدیریت آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.