«عبدالهلالی آونگ» از عالمان مصری و استاد دانشگاه الازهر گفت: ما مسلمانان باید به فکر ایجاد امت واحده باشیم و مسائلی که فاصله ایجاد کرده را از بین ببریم.

باید به فکر ایجاد امت واحده باشیم/ اسلام، دین وحدت و بخشش است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، افتتاحیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی امروز با حضور شخصیت های مختلف سیاسی و فرهنی از سراسر جهان اسلام آغاز به کار کرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت، «آمساتو سو س. د. ب» مشاور رئیس‌جمهور سنگال گفت: متأسفانه امروز بسیاری از اتفاقات خشونت‌آمیزی که در دنیا رخ می‌دهد، به نام اسلام صورت می‌گیرد، در حالی که اسلام، دین وحدت و بخشش است و ما همگی به یک خدای واحد اعتقاد داریم. وقتی ما از وحدت صحبت می‌کنیم، دیگر نباید به تعابیر مختلفی که از اسلام می‌شود، توجه داشته باشیم. البته حق داشتن نظرات مختلف را داریم ولی باید در نظر داشته باشیم که همه ما مسلمان هستیم و به رغم همه اختلافات، خدا را دوست داریم.

وی افزود: در سنگال، گروه‌های مختلف فرقه‌ای وجود دارد. مثلاً در تیجان که یکی از مناطق سنگال است، اختلافات زیادی وجود دارد، ولی ما به این اختلافات اهمیت نمی‌دهیم و با وجود همه مشکلات، فقط به یک خدای واحد فکر می‌کنیم.

این بانوی مسلمان در پایان خاطرنشان کرد: اسلام به ما این اجازه را داده که به اختلافات هم اهمیت دهیم ولی بیشتر از هر چیزی لازم است که به پیشرفت فکر کنیم، سلاح‌ها را روی زمین بگذاریم، خون‌ریزی‌ها را پایان دهیم و دور یک میز بنشینیم و صحبت کنیم؛ بدون اینکه جنگ و درگیری باشد. در پایان باید این نکته را هم گوشزد کنم که زنان در وحدت اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

«عبدالهلالی آونگ» از عالمان مصری و استاد دانشگاه الازهر از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

وی گفت: بنده شب و روز به حضرت رسول (ص) صلوات می‌فرستم، ما مسلمانان باید به فکر ایجاد امت واحده باشیم و مسائلی که فاصله ایجاد کرده را از بین ببریم.

این عالم مصری افزود: امروز میکروب‌های داعشی در همه جا هستند و ما نباید فکر کنیم که داعشی‌ها فقط در موصل و حلب وجود دارند. امروزه ما به یک بینش علمی نیاز داریم که بتوانیم با آن راه‌حلی برای داعش پیدا کنیم. امروز نباید هیچ طایفه، گروه و قبیله‌ای جدا از یکدیگر وجود داشته باشد، ما باید یک پرچم داشته باشیم و آن هم پرچم اسلام باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.