اراک- مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار زنان سرپرست خانوار نگران کننده‌ است و همچنین مسائل خشونت‌های خانوادگی و اعتیاد در اولویت اصلی خانواده‌ها برای طلاق هستند.

آمار زنان سرپرست خانوار نگران کننده‌ است/سرانه گفت‌وگو در خانواده‌هاکمتر از ۱۵ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن موسوی چلک مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران صبح پنجشنبه در همایش تحکیم بنیان خانواده با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان مرکزی برگزار شد با اشاره به مهم ترین اصل موفقیت کشورها اظهار داشت: کشورهایی موفق هستند که خانواده سالم داشته باشند و خانواده‌ها بتوانند تربیت سالم و صحیح را به فرزندان خود انتقال دهند.

وی افزود: سعی بر این بوده است که در سازمان بهزیستی رویکرد انجام فعالیت‌ها خانواده محور باشد و همچنین در همین راستا کشور هم باید خانواده محور باشد و در نهایت مجلس ما هم باید خانواده محور باشد و تصویب قوانین در راستای تحکیم بنیان خانواده باشد.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نقش خانواده در جامعه گفت: با بررسی آمارها به جرأت می‌توان گفت خانواده مورد وثوق ترین بنیاد اجتماعی است و نباید از این بنیان و تکیه گاه اجتماعی غافل شویم زیرا که ضرر می‌کنیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تصریح کرد: آمار زنان سرپرست خانوار نگران کننده‌ است و همچنین مسائل خشونت‌های خانوادگی و اعتیاد در اولویت اصلی خانواده‌ها برای طلاق هستند.

موسوی چلک با اشاره به عامل پنهان طلاق در خانواده‌ها گفت: به غیر از موارد گفته شده عامل پنهان دیگری در بین خانواده‌ها به تازگی به وجود آمده است و آن هم نداشتن فرهنگ گفت‌وگو است.

وی ادامه داد: میانگین فرهنگ گفت‌وگو در بین خانواده‌های ما ۱۵ دقیقه است و البته این آمار و بررسی قبل از شیوع فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی مجازی است، بدون شک در حال حاضر اگر این آمار مجدد بررسی شود سرانه گفت‌وگو در خانواده‌ها کمتر از ۱۵ دقیقه شده است.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کم شدن احترام در خانواده‌ها و شکسته شدن حرمت‌ها گفت: حرمت‌ها از یکجایی در خانواده‌ها ما شکسته شده‌اند و به تدریج این موضوع پررنگ تر و عادی تر شده است، این معضلات نوپدید تهدید کننده‌های جدی بنیان خانواده‌ها است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: آیات ۲۳ و ۲۴ سوره مبارکه بنی اسرائیل به اهمست سالمندان و تکریم سالمندان اشاره کرده است ولی متاسفانه می‌بینیم که آمار سالمند آزاری در جامعه افزایش یافته است تا جایی که یکی از اصول کار اورژانس اجتماعی را اهمیت و پرداختن به سالمندانی مورد ظلم واقع شده قرار داده‌ایم.

موسوی چلک تاکید کرد: مشکل اصلی ما این است که فراموش کردیم در یک کشور و با فرهنگ اصیل و غنی زندگی می‌کنیم، این را باید بدانیم که محبت خانواده‌ها واقعی و محبت فضاهای مجازی، کاذب و مجازی هستند.

وی با اشاره به مقوله "دیوار مهربانی" گفت: دیوار مهربانی تنها یک پیام داشت و آن هم این بود که ما اطرافیانمان را فراموش کردیم وگرنه احتیاج به این دیوار و وسایل آن نداشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.