معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آزادسازی حلب شباهت‌های زیادی به آزادسازی خرمشهر داشت، گفت: این آزادی دستاورد بزرگی برای ارتش سوریه و جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

آزادسازی حلب دستاورد بزرگی برای جبهه مقاومت است/ این پیروزی مقدمه‌ای برای آزادسازی بقیه شهرهای در اختیار تروریست‌ها است

به گزارش«قدس آنلاین» فارس نوشت: ضمن تبریک به مناسبت آزادی حلب به بشاراسد رئیس‌جمهور، مردم و مسئولان سوریه اظهارداشت: آزادی حلب ثابت کرد که استکبار جهانی در محاسباتش کاملاً دچار اشتباه است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: توسط غربی‌ها کارشکنی‌های بسیار زیادی برای اینکه حلب کماکان در اشغال تروریست‌ها باقی بماند صورت گرفت، اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه ماند و حلب به وسیله ارتش سوریه و جبهه مقاومت آزاد شد.

وی با تأکید بر اینکه آزادی حلب در تعیین معادلات منطقه‌ای بسیار مؤثر خواهد بود و محاسبات سیاسی منطقه را تغییر می‌دهد، گفت: آزادی حلب با پیچیدگی‌هایی که داشت مسیر را برای آزادی بقیه مناطقی که در اختیار تروریست‌ها در سوریه است، باز خواهد کرد.

امیری بر همین اساس یادآور شد:‌ حلب دومین شهر بزرگ سوریه با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر و با قدمتی تاریخی است؛ منطقه ژئوپولیتیکی حلب و وضعیت اماکن مسکونی و بلندمرتبه‌سازی‌هایی که در حلب بود، عملیات نظامی را با پیچیدگی‌های خاصی مواجه کرد و وقتی که ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند حلب را با پیچیدگی‌های نظامی و سیاسی آزاد کنند، طبیعتاً آزادسازی بقیه مناطق با توجه به اینکه عمدتاً دشت است و شهرهای دیگر که در اشغال تروریست‌هاست از جهت ساخت‌وساز هم با حلب متفاوت است و جنگ در آنجا راحت‌تر، روان‌تر و ساده‌تر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: آزادسازی حلب مقدمه‌ای برای آزادسازی بقیه شهرهایی است که در اختیار تروریست‌ها هستند؛ از جهت نزدیک بودن حلب به مرزهای بین‌المللی که تردد تروریست‌ها را از جاهای خارج از مرزهای سوریه راحت‌ کرده بود بر پیچیدگی موضوع حلب تأثیر داشت و الان که حلب آزاد شد، تردد تروریست‌های خارج از مرزهای سوریه به مناطق دیگر قطعاً با سختی مواجه است و چشم‌انداز خوبی آزادسازی حلب برای آزادسازی بقیه مناطق تحت‌اشغال تروریست‌ها دارد.

وی با بیان اینکه آزادسازی حلب شباهت‌های زیادی به آزادسازی خرمشهر داشت، یادآور شد: این آزادی دستاورد بزرگی برای ارتش سبه وریه و جبهه مقاومت محسوب می‌شود، امیدواریم موصل هم مثل حلب آزاد شود چراکه آزادسازی موصل هم مثل حلب قطعاً کمر تروریست‌ها را در کشور دوست و همسابه ما خواهد شکست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.