تبریز- فرماندار تبریز دو مساله مهم نظارت بر عرضه تغذیه سالم و بهداشتی در مدارس و نظارت بر سرویس‌های مدارس و جلوگیری از سوار کردن بیش از ظرفیت مجاز خودروها را به رؤسای نواحی آموزش و پرورش متذکر شد.

تذکر فرماندار تبریز به روسای آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز رحیم شهرتی‌فر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز اظهار داشت: مدارس غیرایمن باید هرچه سریع‌تر شناسایی و برای جلوگیری از حوادث ناگوار در اولویت تامین اعتبار و بازسازی قرار گیرند.

وی افزود: اگر احساس می شود مدرسه‌ای از لحاظ استحکام بنا وضعیت خوبی ندارد حتما باید از تشکیل کلاس در آن نیز جلوگیری شود چرا که حوادث غیرمترقبه قابل پیش‌بینی نیست و هر آن احتمال بروز فاجعه‌ای می‌رود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز گفت: اصولی‌ترین کار این است که مدارس نوساز شوند ولی با توجه به تعداد بالای مدارس نیازمند نوسازی و نبود اعتبارات لازم، در شرایط فعلی باید امکانات موجود را تقویت کرد و تمام اصول ایمنی در ساختمان و سیستم گرمایشی بنا را در نظر داشت.

شهرتی‌فر با تمجید از خیرین مدرسه ساز و نقش مهم آنها در مدرسه‌سازی، به تاکید دولت و استاندار محترم آذربایجان شرقی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه بهبود وضعیت مدارس دولتی و غیردولتی ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همراهی آنان است و آموزش و پرورش باید طرح‌های واگذاری زمین، مشارکت در ساخت و ساز و تاسیس مدارس را به علاقمندان سرمایه‌گذاری در این حوزه عرضه و موانع موجود در این مسیر را مرتفع کند.

وی با گرامیداشت روز پژوهش از نواحی مختلف آموزش و پرورش خواست برنامه‌های پژوهشی در راستای اهداف آموزش و پرورش را جمع‌آوری و اعلام کنند.

فرماندار تبریز دو مساله مهم نظارت بر عرضه تغذیه سالم و بهداشتی در مدارس و نظارت بر سرویس‌های مدارس و جلوگیری از سوار کردن بیش از ظرفیت مجاز خودروها را به روسای نواحی آموزش و پرورش متذکر شد و تاکید کرد که غفلت از این موارد می‌تواند منجر به بروز اتفاقات ناگوار در مدارس شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.