سمنان - دادستان مرکز استان سمنان گفت: به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه آهن کشور، پرونده حادثه ریلی به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شد.

پرونده حادثه قطار تبریز - مشهد به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر آسیابی بیان داشت: با عنایت به اینکه در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه آهن فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته و صرفا چهارنفر از عوامل کنترل خطوط راه آهن شمال شرق (۱) به عنوان مقصران حادثه معرفی شده اند و در نظریه کمیسیون به نقش عوامل  غیر انسانی مانند نقص سیستم ای تی سی نقص تجهیزات، معایب واگن ها و غیره در بروز حادثه هیچگونه اشاره ای نشده است، در حالی که بررسی همه جانبه و بدون اغماض مقصران انسانی و غیر انسانی این حادثه مورد تاکید دستگاه قضایی است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون عمران مجلس علاوه بر خطای انسانی، عوامل غیر انسانی  را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته اند و از طرفی اوضاع و احوال حاکم بر قضیه نیز حکایت از بی تاثیر نبودن عوامل غیر انسانی در بروز سانحه دارد.

دادستان مرکز استان سمنان تاکید کرد: بررسی همه جانبه و دقیق حادثه اقتضاء می کند که با ارجاع امر با قرار کارشناسی، هیئتی از کارشناسان رسمی دادگستری موضوع را به صورت همه جانبه و با دقت  بررسی  و اعلام نظر کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.