اصفهان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان گفت: تبدیل موضوع کنسرت به یک مناقشه موجب ورود سیاسیون به عرصه فرهنگ می شود و تلاش ما ایجاد فضای فرصت محور و عبور از فضای مناقشه آمیز است.

کنسرت ها  نباید به مناقشه ملی تبدیل شود/منابع حوزه فرهنگ با نیاز ها فاصله دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا صالحی امیری عصر پنجشنبه در پاسخ به خبرنگاران در حاشیه برپایی کنگره آیت الله مظاهری اظهار کرد: در همه ادوار تاریخی موسیقی جایگاه والایی داشته است و امروز نیز نیاز جامعه ایرانی و بخشی از مصرف فرهنگی  جامعه را شکل می دهد.

صالحی امیری با بیان اینکه موسیقی باعث کاهش عصبیت ها، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی است، ابراز داشت: موسیقی در اقسام و اشکال مختلف آئینی، سنتی، قومی در ایران تنوع  بی نظیری دارد و بر این اساس معتقدیم انسداد موسیقی ایرانی در انواع مختلف تنها به زیر زمینی شدن آن می انجامد.

وی اضافه کرد: مبنای ما در بحث موسیقی شرع و قانون است و بر این اساس موضوع برگزاری کنسرت ها  نباید به مناقشه ای در سطح ملی تبدیل شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که ۵۳ درصد از تولید، ترویج و مصرف موسیقی در ایران متعلق به صدا و سیماست، بیان داشت: همچنین ۲۵ درصد مصرف موسیقی متعلق به موسسات مجاز تولید آلبوم، ۲۴ درصد از طریق دانلود شبکه های مختلف اینترنتی و کمتر از یک درصد مربوط به اجرای زنده موسیقی است.

وی با بیان اینکه نشاط نیاز نسل جوان امروز و پادزهر آسیب های اجتماعی است، ابراز داشت: فضل جشنواره ها آغاز شده است و در بهمن ماه چندین جشنواره پی در پی تئاتر، شعر و موسیقی داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه میزان منابع موجود در حوزه فرهنگ با نیازها فاصله زیادی دارد، گفت:  از سویی به دلیل محدودیت منابع امکان تخصیص بیشتری را نداریم و بر این اساس مهم ترین استراتژی وزارت ارشاد در مدیریت جدید، ایجاد ساز و کارهایی برای واگذاری تصدی گری فرهنگی به جامعه و تلاش برای دعوت از صاحبان فکر و اندیشه و سرمایه به حوزه سرمایه گذاری فرهنگی است.

صالحی گفت: در فیلم های دفاع  مقدس و انقلاب از جایگاه ویژه ای در جشنواره فجر برخوردار است و امسال تقویت فرهنگ انقلابی و جهادی در جشنواره فجر امسال مدنظر داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ساخت تئاتر شهر اصفهان تصریح کرد: روز گذشته در جلسه ای با بزرگان عرصه تئاتر مشکلات این هنر این بخش مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس مبنای سیاست های ما در حوزه تئاتر توسعه و تعمیق این هنر در سطح ملی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی حوزه فرهنگی در کشور داریم، اضافه کرد: برای گسترش و تقویت تئاتر نیازمند تقویت بودجه در سطح ملی هستیم و تئاتر شهر اصفهان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

صالحی امیری تاکید کرد: ما آماده مشارکت با بخش خصوصی، نهادهای عمومی مانند شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی برای ساخت، تکمیل و راه اندازی مراکز فرهنگی از جمله تئاتر را داریم و تئاتر شهر اصفهان را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با بیمه خبرنگاران نیز گفت: هم اکنون ۴۷ هزار نفر عضو صندوق هنر هستند و از این تعداد ۱۹ هزار نفر از امکانات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد بیمه تکمیلی هستند و لیست دیگری از هنرمندان که خبرنگاران را نیز شامل می شود در نوبت قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.