بیرجند- امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه باید هرکدام به نوبه خود تلاش کنیم و وحدت را احیاء کنیم افزود: این مسئله باید به شکل هنرمندانه ای به جوانان ما منتقل شود.

وحدت به شکل هنرمندانه ای به جوانان  جامعه منتقل شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان بیرجند با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: وحدت یعنی بزرگی و آقایی، ما به دنبال وحدت اجتماعی و وحدت جهانی هستیم اما اگر خود به وحدت درونی نرسیم نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نباید بین شیعه و سنی وحدت منفعلانه باشد و تنها از روی ترس وحدت داشته باشند افزود: شیعه امام صادق(ع) نباید فقط از روی ظاهرسازی باشد بلکه باید امانت دار، عادل و درستکار باشد.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه ما دشمن بیرونی و پرتوان داریم  بیان کرد: از امروز شرایطی بدتر و دشمنی با نفوذ و دارای امکانات داریم بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم.

رضایی بیرجندی تصریح کرد: باید در سوریه و عراق حواسمان جمع باشد و با دل، قلب، همدلی و همراهی وحدت داشته باشیم زیرا عده ای به دنبال کمرنگ کردن وحدت بین مسلمانان هستند .

وی با بیان اینکه باید برای تبلیغ معارف دین به سمت وحدت و احیاء  مسائل دین برویم خاطر نشان کرد: در مسائل هویتی نیز محکم ایستاده ایم و نه ما از اهل سنت می خواهیم شیعه شوند و نه آنان از ما می خواهند اهل سنت شویم بنابراین این همه زمینه ( داشتن یک قبله واحد، قرآن واحد و ...) برای وحدت و همدلی کافی است.

امام جمعه شهرستان بیرجند به مناسبتهای هفته اشاره کرد و یادآور شد: در این هفته مثلث اعیاد (عید پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، عید ایرانی (شب یلدا)عید مسیحی (کریسمس) را پیش رو داریم.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه استان ما استانی ولایی و متدین است اما برخی جاها کم گذاشته است یادآور شد: نباید میلاد رسول خدا را کمرنگ بگیریم زیرا شادی انسانیت نیاز ما است آن هم شادی که ما را در فرهنگ رسول الله ذوب کند.

وی با اشاره به اینکه باید هرکدام به نوبه خود تلاش کنیم و وحدت را احیاء کنیم افزود: این مسئله باید به شکل هنرمندانه ای به جوانان ما منتقل شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان برای ایجاد وحدت کمپینی راه اندازی شد گفت: فضای مجازی باید ابزاری برای وحدت در نظر گرفته شود.

رضایی بیرجندی اخلاق و مهرورزی را یکی دیگر از مناسبتهای هفته عنوان کرد و بیان کرد: باید در جامعه اخلاق و مهرورزی را احیاء کنیم.

وی به شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: همچنین روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری نیز از دیگر مناسبت های هفته است.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: در این راستا امید است دانشگاهیان به سمت تعمیق علم و دانش بروند و عالمان نیز در جهت احیای این امرگام بر دارند.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه امروز جریان حلب کمر آمریکا و دیگر فتنه ها را شکست خاطرنشان کرد: همچنین این جریان سیلی محکمی به استکبار بود بنابراین باید در این صحنه محکم ایستادگی کنیم.

وی به بحث نماز اشاره کرد و افزود: ما باید نماز را در جایگاه خود قرار دهیم و ارزش نماز را به نوجوانان و فرزندان خود بیاموزیم زیرا شکل گرفتن شخصیت فرزندان در 7 سال اول زندگی است بنابراین باید در این راستا نیز کودکان را تقویت کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به روز حمل و نقل و قدردانی از زحمات رانندگان بیان کرد: همچنین نیروهای مردمی و بسیج مستضعفین در ایران ثروت عظیمی هستند.

رضایی بیرجندی به کسب 16 مدال از طرف معلولان استان در برابر تهران و قزوین اشاره کرد و گفت: همه جوانان باید از معلولان یاد بگیرند و در همه عرصه ها مانند آنان بدرخشند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف در استان فعالیت خود را به صورت مستحکم ادامه می دهد بیان کرد: باید در جامعه مسئله امر به معروف جدی گرفته شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند سفر فتاح به استان را دستاورد خوبی برای استان دانست و گفت: باید قدردان این امر باشیم و همچنین کمیته امداد تاکنون فعالیت خوبی در استان داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.