بجنورد-امام جمعه  بجنورد گفت: با توجه به اینکه پیامبر اسلام منادی وحدت و رحمت بوده باید همه در جامعه این مهم را سر لوحه کار خودقرار دهیم.

پیامبر اسلام منادی وحدت و رحمت است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: پیامبر اکرم در اولین اقدام خود مسجد ساخت تا مسلمانان با یکدیگرعهداخوت بسته و وحدت را در جامعه نهادینه کنند.
وی بااشاره اینکه دو پدیده مهم فرهنگی،اجلاس سران مدیران حوزه علمیه و نمایشگاه کتاب در استان اتفاق افتاده است،گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری باید حوزه های علمیه انقلابی فکرکنند، انقلابی بمانندو انقلابی عمل کنند.
یعقوبی خاطرنشان کرد: در این اجلاس پیرامون متحول سازی و به روزسازی حوزه های علمیه به گفتمان پرداختند.   
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره)بجنورد، افزود: باید همه افراد کتاب رادر سبد خانواده خود قرار داده و با آن انس بگیرند.
یعقوبی با ذکر اینکه دنیای مجازی شلوغ و پر زرق و برق است، یادآورشد: راست و دروغ فضای مجازی مشخص نیست و گمراه کننده است.
وی بابیان اینکه کتاب را از زندگی خود حذف نکنیم، عنوان کرد: باید عقاید فرزندان خود را تقویت کنیم، زیرا دشمن همانند موریانه عقاید فرزندان ما را از درون می خورد.
یعقوبی با اشاره به اینکه مطالعه جزء سبک زندگی است،گفت: هم اکنون نمایشگاه کتاب در مرکز استان برپا شده و تخفیفات مناسبی ارائه می دهند.
وی با اشاره به برپایی اجلاس سراسری نماز، یادآورشد: هفته آینده اجلاس استانی نماز دراستان برگزار می شود و بایدنمازرا بشناسیم و به دیگران نیز بشناسانیم.
یعقوبی با اشاره به برپایی نمازجمعه بجنورد طی این هفته در مسجد انقلاب، گفت: مسجد انقلاب نقطه آغاز انقلاب اسلامی واعزام رزمندگان به جبهه بود بنابراین باید برای احیاء این سنگرتلاش کنیم تا به لحاظ فیزیکی نواقص موجودآن مرتفع شود.
پیامبر اسلام(ص) در همه ابعاد زندگی با چهره ای شادان با حوادث برخورد کرد
امام جمعه فاروج kdc در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به هفته وحدت و تبریک میلاد حضرت محمد(ص)و امام جعفر صادق(ع)  گفت:رسول گرامی اسلام در همه ابعاد زندگی با چهره ای شادان و کلامی دلاویز با حوادث برخورد می کرد.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: در سیره عملی پیامبر(ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجو دارد که هر کدوم نشان دهنده قطره ای از اقیانوس عظیم حسن خلق آن حضرت است.
وی ادامه داد:همان گونه که خداوند با تعبیر"و انک لعلی خلق عظیم"، "همانا تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری" به این مطلب اشاره فرموده است.
وی گفت:گمشده بشر امروز هم اخلاق است و دنیای عرب که به طور کلی از مظاهر اخلاقیات حسنه فاصله گرفته اند و خصلتهای زشت خود را در غالبهای هنری و ترویج خشنونت و بی بند و باری در میان مسلمانان نیز رواج می دهند.
امام جمعه فاروج افزود:مسلمانان باید از خاتم انبیا و اهل بیت طاهرینش الگو بگیرند و در میان ملتهای جهان به نمادهای اخلاقیات حسنه تبدیل شود بویزه پیروان اهل البیت(ع) باید بیشترین توجه را به نقوله اخلاق اسلامی داشته باشند چرا که ما علاوه بر توصیه ها و سیره نبی مکرم اسلام توصیه ها و سیره اهل الیت را نیز در اختیار داریم.
وی با تاکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی نیز گفت:اختلاف بین مسلمین،اختلافاتی ساختگی از سوی دشمن است که مسلمانان باید به آن توجه کنند.
حجت الاسلام قلی زاده افزود:وحدت حوزه و دانشگاه راهکاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.
امام جمعه فاروج همچنین با اشاره به آزاد سازی حلب نیز اظهار داشت:وحدت و مقاومت،موتور فتنه استکباری صهیونستی را در حلب از کار انداخت و بر خلاف خواسته دشنمان،آزاد سازی حلب با تلاش مجاهدان اسلام و وعده الهی تحقق یافت.
قلی زاده افزود: باید مجاهدان برای حفاظت از مناطق آزاد شده برنامه ریزی کنند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.