امام جمعه اصفهان گفت: آزادی حلب شبیه آزادی خرمشهر است و بعد از خرمشهر فهمیدند با این مردم نمی توانند جنگ را ادامه دهند که در حلب هم این اتفاق افتاد.

آزادی حلب شبیه آزادی خرمشهر بود

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد  در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: در روزهای قبل گفته شد که توحید به این معناست که خداوند متعال شریک ندارد و یگانه است.

وی افزود: خداوند ذاتا واحد و رب جهان است و هیچ چیزی بدون اذن خدا انجام نخواهد گرفت و همه امور و اداره کردن آن با خداست.

امام جمعه شهر اصفهان تصریح کرد: توحید در عبادت بحث مهمی است؛ وهابی‌ها در مسأله عبادت به اشتباهات فراوانی افتادند و بسیاری از مسائل را از همین‌ موضوع به وجود می‌آورند.

وی تاکید کرد: عبادت یعنی پرستش و مسلمانان در این موضوع هیچ اختلافی با هم ندارند و همه مسلمانان به این اعتقاد دارند که عبادت فقط مخصوص خداوند است، مشکل در مصداق عبادت است که اصلا مفهوم عبادت چیست؟

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: زیارت ائمه را می‌گویند عبادت است، بنابراین معنای عبادت را از نظر لغت و اسلام باید متوجه شویم که آیا هرگونه توسل و تکریم به یک فرد محبوب خدا، عبادت است یا خیر، انچه که از قرآن استفاده می‌کنیم عبادت را به یکی از سه معنا می‌توان توصیف کنیم.

وی ادامه داد: اصل عبادت یعنی خضوع، اما خضوع و احترام و تعظیم در سه صورت نامش عبادت است، یکی اینکه انسان کسی را عبادت کند به عنوان اینکه او خداست، دوم اینکه چیزی را از باب رب بودن عبادت کنیم و اخر هم اینکه کسی را از باب اینکه قسمتی از کار را به این فرد سپرده و خودش هیج دخالت دیگری ندارد؛ این سه عبادت جایز نیستند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاه به آیه ۱۸ سوره یونس، اظهار کرد: در این آیه اشاره می‌شود که بعضی‌ها چیزهایی را عبادت می‌کنند که اصلا نفعی برایشان ندارد.

وی اضافه کرد: عبادت خالص مخصوص خداست و بعضی غیر از خدا را عبادت می‌کنند و می‌گویند این‌ها ما را به خدا نزدیک می‌کنند و می‌خواهیم برای ما شفیع شوند، که این نوع عبادت شرک است، ما به اولیا خدا علاقه می‌ورزیم چرا که خدا این کار را دوست دارد و این کار را برای رضای خدا  انجام می‌دهیم.

طباطبایی‌نژاد در ادامه بیان کرد: تمام بخش‌ها دست خداست و خدا قائم مقام ندارد، شفاعت را ما صد درصد قبول داریم اما باید بدانیم خداوند به خاطر عشق به اهل بیت صدها امتیاز به ما می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر احترام‌ گذاشتنی که وهابی‌ها می گویند شرک است، حرف نامربوط است و وقتی ما همه در حرم ائمه زیارت می‌خوانیم در اصل خدا را عبادت می‌کنیم چرا که این‌ها برای غیر خدا نیست و صرفا برای خود خداست.

امام جمعه شهر اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان با اشاره به روز حمل و نقل، خاطرنشان کرد: از رانندگان که شب و روز در معرض خطر هستند قدردانی می کنیم، بسیار مظلوم هستند و با بیمه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شد وضع این افراد بهتر شد.

وی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) از جنس انسان‌ها بود و از خصلت‌های ویژه‌ای برخوردار بود که نسبت به هدایت مردم حریص بود و نسبت به مومنان رئوف و رحیم بود.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه بسیار مهم است، اظهار کرد: نترسیدن و طمع نداشتن فقط برای انسان وابسته به خدا است و هر غیر متدینی می‌تواند خائن باشد، همه دیدند که امام جلوی کفر ایستاد و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی تصریح کرد: چندین سال پیش همه گفتند که سوریه از بین می‌رود و فقط کسی که گفتند بشار اسد و سوریه می‌ماند مقام معظم رهبری بودند و در برجام نیز تمام سخنان ایشان به اثبات رسید. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: دو کشور از کشورهای اسلامی یعنی ایران و سوریه ابرقدرتی امریکا را به خاک افکندند و قطعا کشورهای اسلامی از دست این مزدوران به زودی آزاد می‌شوند.

وی در پایان افزود: آزادی حلب شبیه آزادی خرمشهر است و بعد از خرمشهر فهمیدند با این مردم نمی توانند جنگ را ادامه دهند که در حلب هم این اتفاق افتاد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست در ایران انجام‌دهد اما در سوریه این جنگ را شروع کرد و نمی تواند اکنون به آن پایان دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.