امام جمعه ایلام گفت: سخنگوی دستگاه قضایی با انتقاد از رفتار دولت در موضوع حقوق‌های نجومی می‌گوید تاکنون دولت لیستی از حقوق بگیران نجومی را به دستگاه قضایی ارائه نکرده است.

پرونده حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده نشود/ بی حجابی بزرگترین منکر است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اگر الزامات 9 گانه رهبر معظم انقلاب دربرجام رعایت می‌شد شاهد کارشکنی و بدعهدی و گستاخی مکرر رژیم آمریکا نبودیم چون که طبق شروط 9 گانه رهبری قرار بود وضع هرگونه تحریم در هر سطحی و به هر بهانه‌ای نقض برجام تلقی شود و دولت بلافاصله مصوبه مجلس را عملیاتی و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: چرا که پس از برجام در برابر این همه بدعهدی و بالاتر از آن مصادره دو میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران متوقف نشد و خطوط قرمز در مذاکره با طرف غربی رعایت نشد، اساسا رژیم آمریکا برای وضع این تحریم‌ها بیش از سه دهه است زحمت کشیده‌اند برای دو خط توافق برجام نمی‌آیند و زحمات 20 ساله خود را برباد دهند، متاسفانه تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی کشور با اعتماد به لبخندهای فریبکارانه آمریکایی‌ها خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد کردند که جبران آن بسیار مشکل است و خود مقامات آمریکایی پس از برجام با صراحت اعلام کردند با توافق هسته‌ای همه تحریم‌ها علیه ایران برداشته نخواهد شد.

وی ادامه داد: چرا با این همه صراحت مقامات آمریکایی بر ادامه تحریم‌ها برخی همچنان برجام را آفتاب تابان و فتح‌الفتوح می‌پنداشتند و شعار حل همه مشکلات کشور سر می‌دادند و تاسف‌بارتر این که تعجیل در رسیدن به توافق و تعطیلی همه فعالیت‌های هسته‌ای را تعطیل کردند و تعجیل در عمل یک سویه به تعهدات از طرف ایران در حالی که تردیدی وجود نداشت که آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نخواهند بود و به همه تعهدات عمل نخواهد کرد، جالب توجه است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تعطیلی 60 درصد واحدهای صنعتی در کشور حاصل اعتماد به غربی‌ها و بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت است که با شعار لغو تحریم‌ها و گشایش اقتصادی، رکود بی‌سابقه، بالارفتن نرخ ارز، تورم و گرانی و رکود در بازار مسکن در طول چند سال بر کشور حاکم کردند، پس از برجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه در اثر غفلت و عقب نشینی و اعتماد تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر رژیم آمریکا امروز باید برجام را بزرگترین فاجعه در تاریخ انقلاب تلقی کرد.

لطفی تصریح کرد: برجام نه تنها دستاوردی برای کشور نداشت بلکه باید از دست رفته‌های مهم پس از برجام سخن گفت و عزا گرفت، ای کاش مردم را از پیامدهای خسارت بار فاجعه آمیز مطلع می‌کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره به موضوع برجام و بدعهدی و خباثت طرف مقابل انتقاد داشتند، توجیه نقش برجام و ناکامی و تناقض‌گوئی و هزینه کردن از رهبری بزرگترین جفا به جایگاه رهبری است این که می‌گویند ما هیچ قدمی در برجام برنداشتیم مگر آن که با مقام معظم رهبری مشورت کردیم در حالی که رهبر انقلاب با صراحت فرمودند بنده در جزئیات مذاکره دخالتی نکردم من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوب‌های مهم و خط قرمزها را به مسؤولین همواره گفته‌ام این که حالا گفته بشود که جزئیات این مذاکره تحت نظر رهبری است حرف درستی نیست و خلاف واقع است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حضرت آقا مکررا از خوشبین نبودن به نتایج مذاکرات هشدار دادند و همواره در چند سال گذشته بر آن تاکید داشتند اما مسؤولان ارشد خصوصا رئیس جمهور و جناب ظریف به نتیجه مذاکرات خوشبین بودند و به طرف آمریکایی اعتماد کردند و حضرت آقا تاکید کردند تصویب قانون تمدید تحریم‌ها نقض برجام است اگر شما در هر قدمی با رهبری معظم مشورت کردید چرا خطوط قرمز نظام را که ایشان مطرح کردند رعایت نکردند و از این خطوط قرمز عبور کردید.

پرونده حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده نشود

لطفی تصریح کرد: داستان غم‌انگیز پرونده حقوق‌های نجومی در کش و قوص اظهارات متناقض مسؤولان اجرایی دچار سیاسی‌کاری و درنهایت به فراموشی سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: اساسا برخی از مسؤولان اقتصادی به این که حقوق‌ها غیرقانونی بوده ندارند بدتر آن که دولت ارقامی مانند 20 میلیون تومان را حقوقی عادی تلقی می‌کنند و علاوه بر این کمیسیون اقتصادی مجلس تعداد واقعی حقوق بگیران نجومی را چهار برابر تعدادی که از منابع رسمی دولتی ارائه داده اند اعلام می‌کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آن چه سؤال برانگیز است و پاسخ روشنی به داده نشده است نوع برخورد برخی مسؤولان اجرایی دولت است سخنگوی دولت می‌گوید پرونده حقوق‌های نجومی بسته شده است برخی هم می‌گویند دریافت حقوق‌های نجومی تخلف نبوده است اگر تخلف نیست پس چرا دولت دریافت کنندگان آن را برکنار کرد.

لطفی تصریح کرد: سخنگوی دستگاه قضایی با انتقاد از رفتار دولت در موضوع حقوق‌های نجومی می‌گوید تاکنون دولت لیستی از حقوق بگیران نجومی را به دستگاه قضایی ارائه نکرده است.

 شهید مفتح حلقه اتصال حوزه و دانشگاه بود

خطیب جمعه ایلام به 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله محمدمفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت‌: شهید مفتح حلقه اتصال حوزه و دانشگاه است یکی از نقشه‌های شوم و توطئه قدرت‌های استعماری، ایجاد تفرقه و جدایی بین دو قشر دانشگاهی و روحانی بوده است و یکی از راه‌های پیشبرد اهداف سیاسی خود را در داخل کشور ایجاد شکاف و دو دستگی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌دانند.

وی ادامه داد: شهید مفتح علاوه بر مبارزه علیه رژیم فاسد پهلوی و حمایت از قیام امام راحل تلاش گسترده‌ای برای وحدت بین دانشگاه و حوزه انجام داد و توانست با اخلاق اسلامی و مهرورزی این دو قشر مهم و تاثیرگذار را در کنار هم قرار دهد و پیوند دوستی و برادری بین آنها ایجاد کند.

 فتنه 88 یکی از عرصه‌های مهم ایجاد تفرقه بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فتنه 88 یکی از عرصه‌های مهم ایجاد تفرقه و اختلاف و ضربه زدن به وحدت ملی توسط سران فتنه و حامیان خارجی آنها بود.

وی ادامه داد: هفته وحدت اساسا یکی از راهکارهای مهم اسلامی برای مقابله با نقشه‌های دشمنان، وحدت بین مسلمانان جهان است، بنابراین سیاست اسلام بر وحدت و سیاست استعمارگران و نظام سلطه بر ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان است، وحدت یکی از مؤلفه‌های مهم و راهبردی امام و رهبری در داخل کشور و عامل اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب و عامل مهم در استحکام نظام اسلامی است، دشمن به انحای مختلف با ایجاد تفرقه و اختلاف درصدد ضربه زدن به وحدت و اتحاد و انسجام ملی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: جمهوری اسلامی همواره منادی وحدت امت اسلامی و ایجاد جبهه واحد و منسجم در برابر جبهه کفر و استکبار جهانی بوده و خواهد بود، مولود نامشروع تکفیری‌ها و داعش که توسط مثلث سوم آمریکا، اسرائیل و رژیم فاسد آل سعود برای ضربه زدن به وحدت جهان اسلام است.

پیروزی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در نبرد حلب انتقام الهی است

لطفی تصریح کرد: پیروزی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در نبرد حلب انتقام الهی از جنایتکارانی که با حمایت رژیم فاسد سعودی که سال‌ها در حق مردم سوریه ظلم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آزادسازی استان حلب شکستی آشکار و ضربه کوبنده‌ای بر جبهه استکبار و ارتجاع عرب است، با آزادی حلب موازنه سیاسی و میدانی به نفع جبهه مقاومت و ایران نظام و مردم سوریه تغییر یافته است، آزادی شهر حلب از تکفیری‌های مزدور آغاز پیروزی‌های دیگر در عراق و بحرین و یمن است، ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور ملت‌های مظلوم یمن و بحرین شاهد آزادی وطن عزیز خود خواهند بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام آزادی سازی حلب اثبات کارآمدی محور مقاومت و ناکارآمدی ائتلاف ضد داعش بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین گفت: یکی از برنامه‌های دشمن در داخل کشور اشاعه فرهنگ بی‌بندوباری، بدحجابی و در نهایت بی‌حجابی است.

لطفی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که امنیت اجتماعی و نظام خانواده را به شدت در خطر می‌اندازد همین پروژه بدحجابی است که متاسفانه اکنون در برخی از شهرستان‌ها تبدیل به بدحجابی می‌شود، دستگاه‌های مسؤول باید با پدیده بدحجابی و بی‌حجابی قاطعانه برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از اهداف مهم انقلاب اسلامی برخورد با بی‌بندوباری و آسیب‌های اجتماعی بود امروز بزرگترین منکر همین مسأله بی‌حجابی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.