مشهد- بی‌شک معجزه نبی مکرم اسلام(ص) علاوه بر کلام وحی«اخلاق حسنه» آن حضرت بود و می‌توان شرافت، شجاعت، مهربانی و قاطعیت حضرت محمد(ص) را در جهان بین الملل معرفی کرد و با اقتدا به سیره آن حضرت جهان اسلام را دربرابر توطئه های استکبار بیمه کرد.

اقتدا به سیره رسول الله(ص) جهان اسلام را بیمه می کند/جنگ استکبار با شخص پیامبر است

به گزارش قدس آنلاین، حضرت محمد (ص) مردم را بر محور زیبا و آسمانی ‏« قولوا لا اله الله تفلحوا» گردهم آوردند و به یقین وحدت امت اسلامی حول محور اسلام و قرآن به شکلی بی نظیر ارائه شد، که باید تا ابد پایدار بماند.

استکبار و جنگ با سیره پیامبر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اشاره به اینکه امروز جنگ استکبار با شخص رسول الله(ص) است تصریح کرد:علمای اسلام بدانند برای مقابله با طرح استکبار راهی جز حضور در مسیر و خط انقلاب اسلامی وجود ندارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان این که بعثت، زیباترین لحظه های تاریخ انسانیت را متجلی می کند، اظهار داشت: شناخت رسالت پیامبر اعظم(ص)، مسئولیتی است که امروز امت اسلام و به ویژه علما، تداوم آن را بر عهده دارند.

عضو خبرگان رهبری افزود: حوادث تاریخ برای نسل امروز به عنوان موضوع محوری و مسئله اصلی، شناخت ابعاد وظیفه مندی ما در برابر وجود اقدس پیامیر اکرم(ص) و تداوم این بعثت الهی است.

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه « وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ»، گفت: این آیه عنوان مطلق و جامعی است که زمان و مکان را شامل می شود و مجموعه افرادی که در آینده بیایند و در پهنه مکان های مختلف کره زمین حضور داشته باشند، سوژه رسالت رسول اکرم(ص) در طول زمان و نشان دهنده جهانی بودن و شدن اسلام است.

برای استمرار رسالت چه کردیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه عالمان دینی به عنوان معلم وحی در میان مسلمانان در واقع مصداق عینی استمرار بعثت پیامبر(ص) هستند، تصریح کرد: باید ببینیم که در ایفای استمرار رسالت آن حضرت چه کاری انجام داده و چه قدمی برداشته ایم؟

وی با بیان اینکه دنیای امروز کفر با همه تجهیزاتش براندازی رسول الله(ص) را نقطه هدف قرار داده است، گفت: اینکه تنها فلان حلال و حرام را برای جمع محدودی تببین و چند مسئله شرعی را بیان کنیم، آیا استمرار رسالت پیامبر(ص) عینیت بخشیده می شود؟

وی با بیان اینکه نظر دنیا استکبار این است که وجود پیامبر(ص) و دین اسلام مانع خود می داند، تصریح کرد: قرن ۲۱ به عنوان خطرناک ترین قرن برای سیادت و آقایی غرب می باشد، به همین علت در پایان قرن ۲۰ نیز در فرانسه برای ادامه این حضور استکباری همایشی برگزار شد که اسحاق رابین یکی از سخنرانان آن بود و قرن ۲۱ را قرن فرهنگ و ایدئولوژی خواند.

وی افزود: او موفقیت در براندازی فرهنگ های دنیا را رمز ادامه آقایی و سیادت غرب عنوان و خاطر نشان کرد: عرصه دنیا میدان مسابقه فرهنگ ها و تمدن ها و ایدئولوژی هاست و در این میدان تمدن و فرهنگ و ایدئولوژی اسلام برتر است زیرا با فطرت انسان ها برابر و پاسخگوی مردم می باشد و به همین علت باید اسلام را براندازی کند.

امام جمعه مشهد، اضافه کرد: با توجه به این نظر اسحاق رابین، استکبار بعد از این سخنرانی برنامه ریزی و جنگ تمدن ها را مطرح و نسبت به براندازی هر تمدنی غیر از آمریکا را بیان کرد؛ جنگ تمدن ها راهبرد کاخ سفید در پهنه دنیا بود و آنها آن روز به این نتیجه رسیدند که باید اسلام براندازی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ استکبار با شخص رسول الله(ص) است، ابراز داشت: روحانیت اسلام باید به همه دنیا نگاه کنند و ببینید که آیا راهی جز حضور در مسیر و خط انقلاب اسلامی برای مقابله با طرح استکبار وجود دارد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: باید جبهه و مسیر تقابل را شناخت و دانست که همه دنیا در خط براندازی مقام معظم رهبری و درنهایت از بین بردن نام پیامبر(ص) است و اگر کسی غیر از این را ببیند، یا مزدور ناپاک دکان دار است که می خواهد به اهدف سوء ماده پرستی خود برسد و یا اینکه در را به روی خود بسته و این امور را نمی بیند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما در دنیایی بودیم که برای رسول خدا(ص) کاریکاتور کشیده و در صدد براندزای اسلام بودند، گفت: باید سعی کنیم که مدیون آن حضرت نباشیم و در کارنامه ما به عنوان یک روحانی ادامه دهنده رسالت پیامبر(ص)، در مسیر نبودن، ثبت نشود.

نسبت به معرفی پیامبر(ص) به دنیا کوتاهی کرده ایم

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه متاسفانه مسلمانان نسبت به معرفی سیره محمدی(ص) در جهان کوتاهی کرده‌ و باید منش ایشان را در عرصه بین المللی بر همگان بشناسانند بیان کرد: بی‌شک معجزه نبی مکرم اسلام علاوه بر کلام وحی نیز«اخلاق حسنه» آن حضرت بود و می‌توان شرافت، شجاعت، مهربانی و قاطعیت حضرت محمد(ص) را در جهان بین الملل معرفی کرد.

 حجت الاسلام عسگر دیرباز با تبریک هفته وحدت و با اشاره به راهکارهای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و چهره پیامبر(ص) در فضای بین‌المللی اظهار داشت: در این رابطه چهره پیامبر(ص) در قرآن کریم معرفی شده و با مطالعه آن می‌توان به سیره، منش و ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت پی برد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر پیامبری برای خویش معجزه‌ای دارد، افزود: پیامبر(ص) فردی بود که خصوصیات عالی انسانی و جامع آن در شخصیتش جلوه داشته و به لحاظ حکومتی نیز فردی بود که با صلح، رحمت و دلسوزی رفتار می‌ کرد لذا می توان پیام صلح و دوستی حضرت محمد(ص) را جهانی کرد در حالی که مسلمانان نسبت به معرفی سیره محمدی(ص) کوتاهی کرده‌اند.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به وجود جریان های تکفیری و سلفی در منطقه و راهبرد مقابله با نقشه های شوم استعمار و استکبار افزود: باید به افکار عمومی دنیا نشان داده شود که جریان های تروریستی منطقه پوسته ای خشک و غیرواقعی از برخی آموزه های اسلامی را گرفته و آن را سپر خود قرار داده اند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پشت پرده گروه های تکفیری، استکبار جهانی قرار دارد، بیان داشت: باید به افکار عمومی دنیا ثابت شود که دشمنان اسلام جریان های تروریستی را برای بدنام کردن دین اسلام به وجود آورده اند.

وی اذعان داشت: باید در چنین شرایطی از تمامی مذاهب دنیا دعوت کرد که در نقطه ای جمع شده و با یکدیگر تبادل نظر کنند و به دنیا نشان دهند که تکفیری ها به ظاهر امر شعار«لا اله الا الله» سر می دهند اما مسلمان واقعی نیستند.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به تاثیر وحدت اسلامی در پیشگیری و نجات جهان اسلام از بحران های کنونی دنیا، تصریح کرد: بی شک تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته و با یکدیگر هم جهت باشند هیچ کس یارای شکست دادن جهان اسلام را نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.