مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی وی با اشاره به اینکه برای جهانی شدن مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید این شهر به مرکزی برای پاسخ به سوالات دینی و مذهبی ادیان مختلف باشد،‌گفت: متاسفانه نظام آموزشی کشور هزاران دکتر و آیت الله روی دست مانده تولید کرده است.

نظام آموزشی کشور هزاران دکتر و آیت الله روی دست مانده تولید کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی شامگاه جمعه در همایش مشهد الرضا(ع) در آستانه سال ۲۰۱۷ با اشاره به اینکه مناسب نبودن فضا و تفریح سالم در شهرها انواع فساد زیرزمینی را ایجاد می کند، اظهار کرد: فعال شدن کارخانه ها نوعی مبارزه با جهاد است و اگر کارخانه ای تعطیل شود به گسترش فساد کمک شده است چرا که بیکاری برای جوانان فساد می آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وقتی از امت و تمدن اسلامی حرف می زنیم باید حواس ما باشد که چه اهدافی را مطالبه می کنیم، اظهار کرد: بحث ها نباید به برگزاری جشن و فستیوال محدود شود.

وی اظهار کرد: در روایات ملاک بازار اسلامی را دروغ نگفتن، قسم نخوردن و چانه نزدن ذکر کرده اند و حالا باید بررسی کرد که کدامیک از این مشخصات در بازارهای ما وجود دارد؟

رحیم پور ازغدی گفت: ترافیک، دود، بی نظمی، خیابانهای کثیف و شکاف طبقاتی مناسب شهر اسلامی نیست و مایه تاسف است که مسلمانان به خارج از کشور سفر کنند و در آنجا عدالت، نظم، نظافت را ببینند اما در کشور خود آن را مشاهده نکنند.

وی ادامه داد: به صرف وجود چند نماد اسلامی مانند حرم، عزاداری و چراغانی هیچ شهری اسلامی نمی شود و همه ادیان و مذاهب این مراسمها را دارند پس نباید تنها به بعضی مراسم مذهبی اجتماعی بسنده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حتی مراسم مذهبی بعضی از دیگر مذاهب، باشکوه تر و مجلل تر از آیین های مسلمانان برگزار می شود و مثلا گاه خود را به میخ و صلیب می کشند که مراسمی چون قمه زنی در برابر آن سوسول بازی به حساب می آید.

در پایان این همایش از خانواده شهید نورعلی شوشتری «شهید وحدت» تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.