منشی شورای اخوت مزارشریف افغانستان با اشاره به اینکه ماهیت جریانهای تکفیری کشتار و جنایت است، گفت: گروه‎های تکفیری افراد اراذل دست‎نشاندۀ استکبار هستند که متوسل به جنایات توصیف‎ناپذیری می‎شوند.

تکفیری‎ها دست‎نشاندۀ استکبار هستند/لزوم شناساندن چهرۀ تکفیری‎ها به جهانیان

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم، عبدالرؤوف توانا منشی شورای اخوت مزارشریف افغانستان، در مراسم اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امشب در سالن همایشهای سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار آزادی و طلایه‌دار سرفرازی امت اسلامی در این برهۀ حساس تاریخی هفتۀ وحدت را در کشور ایران برگزار کرد و علما و اندیشمندان بیش از ۵۰ کشورهای اسلامی در زیر یک سقف با وجود تمام توطئه‌های دشمنان دور هم جمع شده‌اند.

منشی شورای اخوت مزارشریف افغانستان با اشاره به اینکه ماهیت جریانهای تکفیری کشتار و جنایت است، اظهار کرد: گروه‌های تکفیری افراد اراذل دست‌نشاندۀ استکبار هستند که متوسل به جنایات توصیف‌ناپذیری می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه تکفیری‌ها نه یک جریان مذهبی بلکه باید آنان را فاقد هرگونه شعور، وجدان و ایمان دانست، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها دوگونه هستند؛ تکفیری‌های آگاه؛ آن دسته از جاسوسها که در لباس مذهبند و آگاهانه از جانب ادارات استخباری جهان استخادم شدند و فعالیتهایشان را بر محور مراکز فراماندهی خودشان تنظیم و اجرا می‌کنند.

توانا افزود: این دسته از تکفیری‌ها چه مسلمان باشند و چه غیر مسلمان، ابداً نمی‌توانند و نمی‌خواهند مسیرشان را تغییر دهند، زیرا مکتب استخبارات بین‌المللی، شعور، وجدان و عواطف آنان را خنثی کرده‌اند.

منشی شورای اخوت مزارشریف افغانستان یادآور شد: دسته دوم از تکفیری‌ها افرادی ناآگاه هستند که بر اثر اغفال دشمنان و به صورت ناآگاهانه وارد این راه می‌شوند؛ لذا راه خروجی نخواهند داشت.

تونا خاطرنشان کرد: از نظر عملی همۀ مسلمانان جهان باید با اتحادِ نظر و عمل خود، تدبیر بازدارنده‌ای را در مقابل حرکات نظامی و سیاسی تکفیری‌ها بیاندیشند و از این دشمنان تاریک دل ابراز برائت کنند.

وی افزود: بهتر است بیام چهره تکفیری‌ها به همه مردم شناسانده شود تا غربی‌ها نتوانند به اهداف خود دست یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.