کرج- رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بر ضرورت نظارت استانداری‌ها بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: برخی افراد شوراها را محل دستیابی به اهداف خود می دانند.

برخی افراد شوراها را محل دستیابی به اهداف خود می دانند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد کولیوند درخصوص ضرورت نظارت بر عملکرد شوراهای شهر، اظهار کرد: اینگونه اقدامات از سوی اعضای شوراهای شهر اشتباه و تخلف است که باید با آن برخورد شود، هر چند که درحال حاضر نظارت برعملکرد شوراها برای جلوگیری از کاهش تخلفات وجود دارد و استانداری ها بر این موضوع باید نظارت کافی داشته باشند.

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نظارت بر عملکرد شوراها برای جلوگیری از کاهش تخلفات وجود دارد، ضمن اینکه مهم ترین راهکار برای کاهش تخلفات در شهرداری و شوراهای شهر رعایت قانون است.

وی با تاکید بر رعایت قانون توسط شوراهای شهر در موضوعات مختلف، افزود: اینکه در برخی شهرها و استان‌ها شهرداران شهرها یا اعضای شورای شهر تخلفاتی را انجام می‌دهند نشان از عدم رعایت قانون دارد البته این موضوع بسیار محدود است و نمی توان آن را به تمامی شهرداری ها و شوراهای شهر کشور تعمیم داد.

کولویند با اشاره به اینکه مصوبات شوراها در فرمانداری ها بررسی می شود، گفت: درحال حاضر کمیته تطبیق بر مصوبات شوراها نظارت داشته و انحرافات را استخراج می کند.

وی با بیان اینکه امکان خطا و اشتباه برای هر فردی در هر پستی وجود دارد، افزود: اینکه می‌گویند شوراها محل بروز تخلفات است به هیچ عنوان قابل قبول نیست زیرا از میان یک هزار و ۲۳۹ شهر شاید نیم درصد تخلف در شوراهای شهر صورت گیرد بنابراین نباید تخلفات در برخی شوراها را به کل کشور تعمیم داد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آموزش‌های لازم از سوی استانداری‌ها به  اعضای شوراهای شهر، تصریح کرد: شوراها باید خود را با قانون تطبیق داده و قانون ملاک افراد باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.