کارگردان فیلم " سیزده ۵۹" گفت: با توجه به چهار تا پنج تجربه ای که در فجر داشتم، اجساس می کنم جشنواره فیلم فجر محل مناسبی برای ارائه اثرم نیست و من برای اتفاقاتی بزرگ تر فیلمم را آماده می کنم.

انتقاد "سامان سالور" از جشنواره فیلم فجر/جشنواره‌ای که به کارگردانان جوان توجهی نمی‌کند!

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از میزان، سامان سالور در خصوص حضور خود در جشنواره فیلم فجر امسال گفت:  متاسفانه امسال در جشنواره فیلم فجر حضور ندارم. در حال حاضر دو پروژه را برای شروع آماده دارم اما هیچ کدام از آنها به فجر نخواهد رسید.

وی ادامه داد: فیلمسازی کمی سخت و گران شده و از طرفی من کارگردانی هستم که می خواهم اثر را با کمترین ضریب اشتباه تولید کنم. این وسواس من در امر فیلمسازی باعث شده تا برای ساخت یک اثر از شتابزدگی های مرسوم دور باشم.

کارگردان فیلم "سیزده  ۵۹" از شروع پروژه جدیدش خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مراحل آماده سازی فیلم جدیدم با نام "ملکه موریانه ها" را در پیش دارم. فیلمنامه این اثر رو به پایان است و برای تولید آن در حال مذاکره هستیم.

سالور در همین راستا افزود: همه چیز در خصوص زمان اکران ملکه موریانه ها و یا ارسال آن به فجر بستگی به شرایط تولید اثر دارد. به احتمال بسیار زیاد اردیبهشت ماه سال آینده تولید فیلم را شروع خواهیم نمود.

کارگردان فیلم "آمین خواهیم گفت" هدف تولید خود را فراتر از جشنواره فیلم فجر دانست و اضافه کرد: با توجه به چهار تا پنج تجربه ای که در فجر داشتم، احساس می کنم جشنواره فیلم فجر محل مناسبی برای ارائه اثرم نیست و من برای اتفاقاتی بزرگ تر فیلمم را آماده می کنم.

وی با انتقاد از روند برگزاری جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: روندی که جشنواره در پیش گرفته و سیاست های اعمال شده از نظر من مناسب نیست و جشنواره را به اتفاقی قابل پیش بینی تبدیل کرده است. متاسفانه این جشنواره به کارگردان های جوان و سوژه های جسور توجه چندانی نمی کند و همین اتفاق دلزدگی های فراوانی را برای امثال من ایجاد کرده است.

سالور با تلخ خواندن تجربه حضور در بخش "هنر و تجربه" خاطرنشان کرد: به جز چند فیلم که به دلایل خاصی مورد حمایت قرار گرفتند، هنر تجربه اتفاق شیرین و خوشایندی نیست. اینکه ما بیاییم و تنها یک فیلم را آن هم در زمان های مرده سینمای بدنه اکران کنیم رویداد مثبتی نیست زیرا هیچ تبلیغات و حمایتی از آثار حاضر در این سینما نمی شود و صرفا روی پرده بردن فیلم ها اتفاق بزرگی نیست. من با فیلم "آمین خواهیم گفت" در این گروه تجربه شیرینی نداشتم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.