رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مصوبات این کمیسیون همان پیشنهادهای تخصصی مجلس است گفت: آیا الزام دولت به پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی و پیمانکاران یا حکم دادن درباره حقوق‌های نجومی هزینه دولت را بالا می‌برد؟

آیا نظام پرداخت عادلانه و یا حکم دادن درباره حقوق‌های نجومی هزینه دولت را بالا می‌برد؟

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۸ آذر در صحن علنی نوبت دوم مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی کلیات لایحه برنامه ۵ ساله ششم توسعه با تاکید بر آنکه آنچه در کمیسیون تلفیق مصوب شده در آینده نظرات کارشناسان و کمیسیون‌های تخصصی مجلس است گفت: بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون تلفیق پیشنهادهای مکتوب کمیسیون‌های تخصصی است که هرکدام حدود ۱۰۰ پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه دادند.

وی با ذکر این نکته که از روز ارائه برنامه اولیه به مدت ۵ روز، روزی ۱۲ ساعت بر روی آن کار شده است اظهار داشت: همه مصوبات براساس کار کارشناسی بوده و سعی شده است که نظر دولت در آن اعمال شود.

حاجی بابایی برنامه شش توسعه را به علت ملاک قرار دادن قانون اساسی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای نظام‌مند خواند و با اشاره به اینکه این برنامه مردم محور، محروم محور و در جهت نیازها و اهداف انقلاب اسلامی است گفت: در گزارش کمیسیون تلفیق تلاش شده است به دردهای اجتماعی ریل‌گذاری شود.

وی به نظم و هارمونی خاص گزارش کمیسیون تلفیق از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه اشاره کرد و با تصریح بر اینکه ۹۹ درصد اعداد و ارقام آن همان آمار دولت است بیان داشت: در همه جلسات کمیسیون تلفیق نمایندگان دولت نیز حضور داشتند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از پیش‌بینی رونق تولید و افزایش اشتغال در بسته تدوین شده از سوی این کمیسیون سخن گفت و با تاکید بر اینکه تمام شرایط برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در گزارش کمیسیون فراهم شده است گفت: هر آنچه می‌باید برای بهبود محیط کسب و کار در کشور ایجاد شود در گزارش لایحه برنامه آورده‌ایم و برای رونق کسب و کار و تولید بخش‌ مشخص کرده‌ایم. به علاوه حمایت حقوقی و مالی برای توسعه دانش تجاری‌سازی و ایده برای تولید به کار گرفته‌ایم.

وی به دو برابر شدن بودجه استانی در گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: براساس مصوبات کمیسیون تلفیق به سمتی حرکت خواهیم کرد که سیاست‌گذاری‌های جدید در استان‌ها شکل بگیرد.

حاجی بابایی گفت: پیش‌بینی شده است که مازاد درآمد نفتی به حساب ذخیره ارزی رفته و هرچه فروش نفت افزایش یافت فقط برای طرح‌های تملک دارایی از سوی دولت به کار گرفته شود.

وی با اشاره به سخن مخالفان لایحه بودجه مبنی بر ایجاد ۵۸۰ هزار میلیارد ریال بار اضافه برای دولت در این لایحه خاطرنشان کرد: چه کسی رفته و حساب کرده که گزارش کمیسیون تلفیق ۵۸۰ هزار میلیارد ریال بار مالی دولت را افزایش داده است؟ ما دولت را مکلف کرده‌ایم که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از املاکش را بفروشد و از محل فروش میعانات گازی بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: یا اینکه کمیسیون تلفیق مصوبه کرده است که اگر دولت به پیمانکاران بدهی دارد باید با محاسبه سود آن این بدهی را پرداخت کنند و این یعنی درآمدزایی برای آینده؛   اینها کجایش هزینه اضافی برای دولت ایجاد می‌کند؟

وی تصریح کرد: آیا نظام پرداخت عادلانه و یا حکم دادن درباره حقوق‌های نجومی هزینه دولت را بالا می‌برد.

حاجی بابایی از تعریف ۴۰۰ منظومه اقتصادی در مرزهای اقتصادی کشور و ۳۰۰ کانون اقتصادی در روستاهای کشور در گزارش کمیسیون تلفیق سخن گفت و بیان داشت: مگر نمی‌خواهیم ۳۰ درصد جمعیت کشور که در روستاها هستند ماندگار شوند؟

وی با تاکید بر اینکه همه مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه‌های صنایع و معادن، کشاورزی و آموزش و تحقیقات مصوبات خود کمیسیون‌های تخصصی تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای به اندازه این برنامه به فرهنگیان توجه نداشته است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های تخصصی اعلام کنند که ما چه چیزی را بی‌حساب در گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه برنامه ششم توسعه مصوب کردیم؟

وی با اشاره به اینکه موضوع حمل و نقل پر رونق ریلی در گزارش کمیسیون دیده شده است گفت: این گزارش فقط با نگاه نظام، ‌ دولت و ملت تدوین شده است؛ ما یا باید مدل کره جنوبی را بپذیریم و یا مسیر عدالت و پیشرفت را برگزینیم.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در پایان تصریح کرد: در گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه برنامه ۵ ساله ششم توسعه درباره تمام مسائلی که فکر می‌کردیم در کشور با مشکل مواجه است بسته تهیه کرده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.