ارومیه- بارش برف از روز گذشته در مناطق آذربایجان غربی به همراه کولاک ضمن غافلگیری مردم موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستا شد.

راه ارتباطی ۱۰۰ روستا در آذربایجان غربی مسدود شد

به گزاش قدس آنلاین، بارش شدید برف در برخی از شهرهای آذربایجان غربی و همچنین کولاک، برخی نواحی و جاده های استان را غافلگیر کرد و راه را بر بیش از ۱۰۰ روستا بست.

 در پیرانشهر و جنوب استان که از پیش نیز میزان بارندگی ها بیشتر پیش بینی شده بود، راه ۷۰ روستا زیر برف مانده و روز پر کاری را برای راهداران این شهرستان رقم زده است.

در شهرستان خوی نیز راه ۳۰ روستا در بخشهای صفائیه و قطور مسدود شده است ولی راه های مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آنها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر ورود تدریجی توده هوای نسبی سرد طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری به نوار شمالی کشور شده و روند تغییرات دما بگونه ای است که کمینه دمای هوا در شمال غرب و استان آذربایجان غربی، صبح جمعه به ۲ تا ۴ درجه زیر صفر خواهد رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل خوی نیز در خصوص وضعیت راههای مسدود شده گفت: راه ۱۷ روستا در منطقه الند صفائیه و ۱۳ روستای در منطقه قطور خوی با تلاش راهداران و نمک پاشی در حال بازگشت به شرایط عادی است.

باقرزاده ادامه داد:گردنه قوردیک در محور خوی به چالداران هم کولاک بود اما راهداران مانع مسدود شدن این گردنه شدند. ۳۰ دستگاه خودرو سواری گرفتار در کولاک در این گردنه نجات یافتند، راهها و جاده های این شهرستان باز است اما تردد در آنها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.