یکی از مراجع تقلید گفت: دشمن برای ترویج افکار تکفیری در میان مسلمانان تلاش بسیاری می‌کند که جلوگیری از پیشبرد اهداف دشمن در این راستا نیازمند حرکت‌های سیاسی و فکری مطلوب در سطح ملی و فراملی است.

جلوگیری از ترویج افکار تکفیری نیازمند حرکت‌های فکری است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از اعضای  تجمع علمای مسلمان لبنان که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه علمای لبنان طی سال‌های اخیر عملکرد مطلوبی داشته‌اند، اظهار کرد: رخدادهای سوریه، عراق و لبنان نشان از وحدت مذاهب اسلامی و در حقیقت پیشبرد تمدن نوین اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه لبنان تاکنون پیروزی‌های متوالی در جنگ با رژیم صهیونیستی داشته است، اضافه کرد: تجربه نشان می‌دهد که وحدت امت اسلامی می‌تواند تضعیف قدرت‌های ظالم را به دنبال داشته باشد.

این مرجع تقلید از فعالیت گروه‌های تکفیری برای تخریب چهره واقعی اسلام یاد کرد و ادامه داد: دشمن برای ترویج افکار تکفیری در میان مسلمانان تلاش بسیاری می‌کند که جلوگیری از پیشبرد اهداف دشمن در این راستا نیازمند حرکت‌های سیاسی و فکری مطلوب در سطح ملی و فراملی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به وعده‌های خود عمل می‌کند، تصریح کرد: وحدت میان امت اسلامی از برترین دستورات خداوند متعال است که سبب پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اکنون در میان مذاهب مختلف اسلامی ایران اتحاد مطلوبی وجود دارد چراکه دشمنان اصلی این مذاهب مشترک هستند و برای از بین رفتن آنها مذاهب اسلامی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری برای نمایش جلوه‌های نادرست و خشن از ایران اسلامی تلاش می‌کند، عنوان کرد: نظام اسلامی با عملکرد مطلوب خود در عرصه‌های مختلف دشمن را ناامید کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی از فرارسیدن هفته وحدت یاد کرد و گفت: این هفته فرصتی برای یادآوری جایگاه تقریب مذاهب اسلامی است به همین علت برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی در این هفته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی در منطقه باید حرکت خود را با قدرت ادامه دهد، مطرح کرد: اکنون مردم برخی از کشورهای با الگوبرداری از انقلاب ایران اسلامی توانسته‌اند در مقابل ظالم‌ها به شیوه مطلوبی ایستادگی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.