مشهد- نائب رئیس انجمن داروسازان گفت: مطالبات داروخانه های کشور از تیرماه تاکنون پرداخت نشده است و با ۵ ماه تاخیر روبرو شده است.

مطالبات داروخانه ها از تیرماه پرداخت نشده است/توان تهیه دارو را از دست می دهیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شهریاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد بیان کرد:  بیمه سلامت و تامین اجتماعی که بیشترین موسسات طرف قرارداد آن ها هستند تا تیرماه پرداخت شده است و در حال حاضر با تاخیر ۵ ماهه روبروست.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۱ هزار داروخانه فعال است که از این تعداد ۶۰۰ باب در مشهد فعالیت دارند ادامه داد: داروخانه ها در صورت پرداخت نشدن مطالبات شان از سوی سازمان های بیمه گر، توان تهیه و تدارک دارو برای ایام عید به ویژه در کلانشهر مذهبی مشهد با انبوه زائر و مجاور را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول سلامت، پرداختی از جیب مردم برای تهیه دارو از ۳۰ به ۱۰ درصد کاهش یافته و این موضوع نقدینگی داروخانه ها را با توجه به پرداخت نشدن مطالباتشان بیش از هر زمان دیگر کاهش داده است.

به گفته وی، از سوی دیگر شرکت های دارویی نیز حاضر به قبول چک های بلندمدت برای فروش داروهای خود نمی شوند.

نائب رئیس انجمن داروسازان کشور افزود: طبق قانون ۶۰ درصد مطالبات مراکز درمانی و داروخانه ها باید ظرف مدت ۱۵ روز و بقیه در مدت ۲ ماه پرداخت شود و در صورت تاخیر باید جریمه آن پرداخت شود.

شهریاری گفت: این در حالی است که قرارداد سه جانبه مابین تامین اجتماعی، بانک رفاه و داروخانه ها که برای مشکل بدهی بیمه تامین اجتماعی به داروخانه ها منعقد شده بود در ۲ سه ماه اخیر اجرا نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.