رئیس اندیشکده یقین در اراک گفت: امروز ما نیازمند آن هستیم که از اقتصاد لیبرالیستی و در حال فروپاشی غرب فاصله بگیریم چرا که این سیستم در حال اضمحلال است و نجات دهنده ما نخواهد بود.

اقتصاد در حال فروپاشی دنیا هرگز ناجی ما نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسن عباسی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک اظهار داشت: در دین قطعیت مطرح است نه توجیه پذیری، بنابراین اگر توحید در جهان شیوع پیدا نکرده به خاطر خود ما مسلمانان است که این مهم را به خوبی نمی شناسیم.

وی افزود: یکی از کارکردهای دین برقراری قسط و عدل است و تا زمانی که خواص جامعه اهل قسط  نباشند نمی توان انتظار داشت که عوام جامعه به قسط و عدالت برسند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه ما در قبال مباحث جامعه خود مسئول هستیم، گفت: در قبال ربای بانکی و برقراری نظام معرفتی منحط غربی که غرب را به زمین زده است، مسئول هستیم.

اقتصاد جهان با ۶۰ تریلیون دلار بدهی مشکلی از ما رفع نمی کند

عباسی تصریح کرد: نظام اقتصادی لیبرالیستی دنیا در حال فروپاشی است اما عده ای تصور می کنند این سیستم می تواند مشکلات ما را حل می کند، اقتصاد جهان ۶۰ تریلیون دلار بدهی دارد و هیچ مشکلی از ما رفع نخواهد کرد.

وی گفت: تا زمانی که ظلم در جامعه وجود داشته باشد دین وجود ندارد، انبیا و اولیای الهی برای برپایی قسط آمدند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمد تا قسط و عدل را برقرار سازد.

رئیس اندیشکده یقین افزود: این عین بی عدالتی است که فرزند یکی از مقامات کشور در انگلیس و آمریکا درس بخواند و زندگی کند، آن هم در شرایطی که آمریکا ملت ایران را تحت فشار قرار می دهد و ملت سختی را تحمل می کنند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.

برخی مدیران اندیشه غربی را پیاده می کنند

عباسی گفت: نگرش برخی مدیران جامعه ما دینی نیست بلکه اندیشه غربی را پیاده می کنند چراکه اگر مسئولی تقوا داشته باشد از ویژه خواری های یک مسئول یا مدیر دیگر دفاع نمی کند.

وی ادامه داد: در نظام سرمایه داری در حال اضمحلال غرب، همه چیز به منزله کالا است و ما نیز زمانی که در جامعه خود به این نگاه برسیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

عباسی با بیان اینکه اختلاف نظر میان مراجع تقلید و اساتید دانشگاه ها در حوزه اقتصاد باید حل شود، افزود: علم اقتصادی که مدیران نظام مالی کشور آن را آموخته اند امروز در جوامع غربی سقوط کرده، اما متاسفانه همین مدیران، اقتصاد سقوط کرده غرب را پیاده و بانک ربوی را مدیریت می کنند که هر روز در آن شاهد اختلاس و فساد هستیم.

هیچ توضیحی دریافتی های نامتعارف را توجیه نمی کند

رئیس اندیشکده یقین تاکید کرد: هیچ توضیحی دریافتی های نامتعارف را در جامعه توجیه نمی کند، جامعه برای افراد هزینه کرده تا به جایگاهی دست پیدا کرده اند، بنابراین نمی توانند درخواست غیرمتعارف داشته باشند.

عباسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که مبنای علوم انسانی در غرب، مادی و غیرتوحیدی است اما برخی مسئولان معتقد به این مساله نیستند و در واقع در حوزه علم و معرفت، هنوز دچار مسائلی هستیم که تکلیف ما با آن به درستی مشخص نشده است.

وی گفت: در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه هنوز جامعه ما بر سر دو راهی قرار دارد و این مسئله به درستی در شورای عالی  انقلاب فرهنگی تبیین نشده است.

رئیس اندیشکده یقین افزود: حوزه علمیه در دهه های اخیر از پاسخ به نیازهای روز جامعه عقب نشینی کرده و همین باعث شده امروز از مجموع چهار هزار رشته ارائه شده در دانشگاه ها، کمتر از ده رشته مربوط و متعلق به حوزه های علمیه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.