اخباری مبنی بر دریافت حقوق های نجومی از سوی برخی از مدیران دولتی و عدم واکنش مناسب دولتمردان یازدهم و گاها بیان حرف هایی از جنس حمایت آن ها از نجومی بگیران مزبور مانند آب سردی بر پیکر بازنشستگانی است که در این روزها به سختی روزگار می گذرانند .

از وام های  ۴۰۰ میلیون تومانی به دردانه ها تا قرعه کشی برای وام های سه میلیون تومانی به بازنشستگان!

اختصاصی قدس آنلاین- روز گذشته خبری مبنی بر انجام قرعه کشی میان  بیش از ۴۰۰ هزار مستمری بگیر کشوری و متقاضی دریافت تسهیلات سه میلیون تومانی بر خروجی رسانه ها قرار گرفت. خبری که بر اساس آن قرار است فردا (امروز) طی مراسمی ۲۵۰ هزار نفر از این مستمری بگیران از طریق قرعه کشی مستحق دریافت این تسهیلات شناخته شوند.موضوعی که گویا قرار است از سوی دولت به عنوان نمادی از خدمت رسانی و در راستای بهبود وضعیت معیشت این قشر از مردم معرفی شود.

عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رغم تصویب آن در سال ۸۸ و افزایش های ناچیز و نامتناسب حقوق این قشر از جامعه، در کنار دور بودن این قشر از عرصه تولید و خدمات رسانی در کشور باعث شده است مهجوریت این قشر بیش از گذشته احساس شود. از ورود بخش مهمی از مستمری بگیران به سنین پیری و افزایش هزینه های درمان این قشر از جامعه تا افزایش هزینه های زندگی آنها باعث شده است قشری که حالا بعد از ۳۰ سال کار و تلاش باید زندگی آرام و بی دغدغه ای را پشت سر بگذارد همچنان و به رغم سال ها کار، بزرگترین دغدغه اش در زندگی مشکلات مالی باشد. بازنشستگانی که بعد از اتمام کار ۳۰ ساله و پیوستن به خیل مستمری بگیران برای امرار معاش خانواده خود و گذران زندگی بعد از یک دوره کار طولانی، به محض بازنشستگی به دنبال کار دیگری می روند کم نیستند. بازنشستگانی که یا به ادارات و محل کار قبلی خود بازگشته و با حقوقی کمتر از گذشته به انجام کارهایی سخت تر از قبل می پردازند تا مردان پا به سن گذاشته ای که صبح تا شب پشت خودرویی نشسته و با سر و کله زدن با کلاچ و ترمز و جابه جا کردن مسافران در گوشه ای از شهر خود به کسب رزق و روزی خود مشغولند. افرادی که به رغم سال ها کار بی وقفه، حالا که زمان بیرون نشستن آن ها از گود فرا رسیده است و باید جوانانی تازه نفس جایگزین آن ها شوند همچنان دغدغه معیشت و امرار معاش خانواده به آن ها اجازه نفسی چاق کردن را نمی دهد. گویا آن ها محکومند تا روز آخر زندگی شان در پی رتق و فتق امور زندگی باشند.

در این میان انتشار اخباری مبنی بر دریافت حقوق های نجومی از سوی برخی از مدیران دولتی و عدم واکنش مناسب دولتمردان یازدهم و گاها بیان حرف هایی از جنس حمایت آن ها از نجومی بگیران مزبور مانند آب سردی بر پیکر بازنشستگانی است که در این روزها به سختی روزگار می گذرانند . در این حال شاید برای کسانی که کم سن و سال ترین فرزندانشان حالا دختران و پسران دم بخت هستند و برخی از آنها تولد چندمین نوه خود را جشن می گیرند. دریافت تسهیلات و وام های ضروری و قرض الحسنه معنای حقیقی تری داشته باشد. قشری که حالا با خروج از عرصه تولید و خدمات کشور دیگر هیچ توجهی به سمت آن ها نبوده و غریبانه تر از همیشه به گذران زندگی خود ادامه می دهند.

درچنین شرایطی برگزاری مراسم قرعه کشی اعطای تسهیلات ۳ میلیون تومانی به ثبت نام کنندگان و متقاضیان دریافت این تسهیلات آدم را بیشتر به یاد قرعه کشی ها و پرداخت هدیه به برندگان جایزه های بانکی یا قرعه کشی های مشابه می اندازد. مراسمی که چند صد هزار مستمری بگیر در انتظار بیرون آمدن نام هایشان از گردانه اعلام نتایج قرعه کشی هستند. قرعه ای که در صورت بیرون آمدن نام آن ها، این افراد را یک قدم به دریافت تسهیلات ۳ میلیون تومانی نزدیک تر می کند.

پرداخت این تسهیلات آن هم با قید و شرط هایی چون: لزوم ثبت نام برای دریافت این تسهیلات ، عدم دریافت تسهیلات در سال های گذشته، در کنار موفقیت در قرعه کشی دریافت این تسهیلات، آن هم در روزگاری که مدیران نجومی بگیر به نام تسهیلات قرض الحسنه، وام های ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومانی می گیرند به طنز تلخی می ماند که دل هر دردمندی را آزرده می کند.

حالا تولید گران دیروز و بازنشستگان امروز باید در انتظار نتیجه مراسمی باشند که مدیران و مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری نیز در آن شرکت داشته و با انجام قرعه کشی از میان ۴۰۰ هزار نفری که هر کدام به دلیل مشکلات مالی متقاضی دریافت این تسهیلات ناچیز هستند ۲۵۰ هزار نفر آن ها انتخاب شده و در ۶ مرحله تسهیلات ۳ میلیون تومانی به آن ها تعلق بگیرد. تسهیلاتی که با توجه به شرایط موجود اقتصادی شاید فقط جوابگوی رتق و فتق یک ماه از امورات یک خانواده ۴ نفری باشد. به راستی مدیران دولتی حاضر در این همایش قرار است امروز با چه رویی در این مراسم شرکت کنند؟ اعطای این تسهیلات به مستمری بگیران آن هم به صورت قرعه کشی بیشتر از اینکه نوعی حمایت از این قشر محسوب شود به نوعی تمسخر و استهزاء این قشر زحمتکش جامعه به حساب می آید قشری که بعد از یک عمر تلاش در سنگر تولید و خدمت به کشور توقع دارند حداقل در سال های بازنشستگی خود اندر خم امرار معاش خود و خانواده خود نباشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.