ایلام- استاندار ایلام گفت: در صورت ابلاغ و اعلام وزارت راه و شهرسازی و با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء؛ احداث راه آهن ایلام اجرایی و عملیاتی می شود.

احداث راه آهن ایلام عملیاتی می شود

محمدرضا مروارید روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به نشست  اخیر خود و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، اظهار داشت: با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با جدیت اجرای طرح‌های راه سازی و عمرانی را در استان ایلام دنبال می کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء در راستای تعریض، بهسازی و چهارخطه کردن مسیرصالح آباد مهران و فاز دوم مسیر ایلام- مهران مشارکت جدی دارد، افزود: پروژه مسیر ارتباطی حاضرمیل - چم سرخ دهلران نیز که در حال حاضر تعطیل است، با همکاری و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء اجرائی و به اتمام خواهد رسید.

استاندار ایلام با بیان اینکه در این دیدار، معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز حضور داشتند و در خصوص زیرساخت های مختلف اربعین مفصلاً بحث و تبادل نظر شد، بیان داشت: امیدواریم بیش از پیش شاهد حضور فراگیر این مجموعه بزرگ سازندگی در استان ایلام برای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی باشیم.

محمدرضا مروارید با اشاره به قول و قرارهای این دیدار، یادآور شد: با تلاش های بی وقفه قرارگاه سازندگی، مسیر مهران- صالح آباد به طول ۳۰ کیلومتر تا پایان سالجاری به صورت چهاربانده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص تعریض و چهارخطه کردن مسیر ۱۱ کیلومتری مهدی آباد- ماربره نیز بحث و تبادل نظر گردید، خاطرنشان ساخت: در صورت امکان و برای تسریع در عملیات، اجرای این پروژه مهم راه سازی نیز به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین موضوعات مطروحه در این دیدار، بهبود وضعیت زیرساخت های مهران برای برگزاری هرچه بهتر همایش عظیم اربعین در سال های آینده بوده است، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا در اولین فرصت و در شهر مرزی مهران یک قطعه زمین با متراژ بالا و در محلی مناسب در راستای تسهیل در تردد و رفاه و آسایش زوار، در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء قرار گیرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: با مشارکت و همراهی قرارگاه خاتم الانبیاء، در این زمین تخصیصی؛ فضاها و بسترهای مناسبی برای اسکان و تغذیه زائران به صورت دائمی ایجاد خواهد شد.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه در این دیدار در خصوص ایجاد راه آهن ایلام و ضرورت ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرای این پروژه مهم ریلی، بحث و تبادل نظر شد، گفت: اجرای این پروژه منوط به ابلاغ جدید وزارت راه و شهرسازی به قرارگاه خاتم الانبیاء است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که با اعلام و ابلاغ جدید وزارت راه و شهرسازی، اجرای این پروژه مهم ارتباطی نیز در آینده نزدیک اجرایی شود، اظهار داشت: موضوع احداث راه آهن ایلام مسبوق به سابقه است و مسیر احداث و طرح فنی و توجیهی آن قبلاً کارشناسی و اعلام شده است و هم اکنون نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایجاد راه آهن نقش بسزایی در توسعه همه جانبه استان و تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی خواهد داشت، یادآور شد: راه ارتباطی ایلام- مهران یکی از مسیرهای پرترافیک مرز بین المللی مهران بویژه در ایام اربعین است که با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء چهارخطه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.