مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اقدام آستان قدس رضوی در ساخت «شهر زائر» برای زائران محروم و نیازمند که ظرفیت اقامت چهار هزار نفرشب را در مرحله نخست دارد.

ساخت «شهر زائر» اقدامی ستودنی است/احداث زایر سرا برای اقامت زائران خارجی ضروری دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر دوشنبه در مراسم بهره برداری زائرسرای ارزان قیمت «کرامت» ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد اظهار کرد: محرومترین و نیازمندترین زائران خارجی که به زیارت امام هشتم(ع) مشرف می شوند زائران پاکستانی هستند که جان خود را پای زیارت می گذارند، این بخش از زائران خارجی مکانی برای اقامت ندارند و بسیار مطلوب خواهد بود که در زمینه ساخت زائرسرایی ویژه این بخش از زائران خارجی شیعه تلاش لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: به هیچ وجه شایسته نبود که زائر حرم امام رضا(ع) در برف و باران و زیر چادر سر کند و خدمتگذاران در زمینه ساخت زائرسراهای ارزان قیمت قطعا اجر خود را از امام هشتم(ع) دریافت می کنند.

صدور پروانه رایگان برای ساخت ۵ زائرسرا در مشهد

وی با اشاره به اینکه پنج زمین رایگان با پروانه ساخت رایگان صادر شده از سوی شهرداری مشهد برای بنای زائرسرای ارزان قیمت به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار می شود، ابراز کرد: این زمین های رایگان متعلق به پنج استان کشور است که تاکنون به منظور ساخت زائرسرای ارزان قیمت برای زائران استان خود اقدامی نکرده اند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: به این ترتیب کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استانها می تواند با تامین اعتبار برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت امکان خدمات دهی به مددجویان و محرومان زیر پوشش خود را در آن استانها فراهم نماید.

وی گفت: ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای زائران آسیب پذیر حرم مطهر امام رضا(ع) از منویات قابل توجه مقام معظم رهبری بوده که به صورت مکرر در این زمینه امر فرموده بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در دولت های قبلی این امر و منویات رهبری در این عرصه مورد اجرا قرار نگرفت و به رغم وعده سه استاندار گذشته خراسان رضوی در عمل هیچ اتفاق مثبتی انجام نشد اما خوشبختانه هم اینک شاهد رشد و تقویت ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای محرومان در مشهد هستیم.

وی ادامه داد: تلاش شهرداری مشهد در واگذاری زمین رایگان و صدور پروانه ساخت رایگان برای این منظور قابل تقدیر است و با همت بخشهای مختلف شاهد جهشی در این زمینه و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.