همزمان با برگزاری مراسم پایانی نهمین جایزه جلال آل‌احمد، چهره‌های برجسته ادبیات داستانی کشور در ششمین دوره آموزش متمرکز داستان‌نویسی «آل‌جلال»برگزار می‌شود.

ششمین دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» برپا می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، دوره آموزش داستان‌نویسی «آل‌جلال» با رسیدن به ششمین ایستگاه خود، از جمعه ۳ دی ماه در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه تهران آغاز می‌شود.

بیش از ۹۰ ادب‌جو شامل داستان‌نویسان جوان ۱۷ استان کشور به همراه ۱۰ تن از نویسندگان جوان افغانستان در این دوره متمرکز حضور خواهند داشت و از جلسات آموزشی مدرسان داستان‌نویسی بهره‌مند می‌شوند.

کارشناسان بنیاد شعر و ادبیات داستانی، شرکت‌کنندگان این دوره را با توجه سطح کیفی آثار ارسال شده از سوی آنان انتخاب کرده‌اند.

این ادب‌جویان که همگی سابقه داستان‌نویسی را در کارنامه دارند، در این دوره از کلاس درس افراد صاحب‌نامی چون خسرو باباخانی، قاسمعلی فراست، محمدحسن شهسواری، ابوالفضل حری، مجید قیصری و میثم امیری بهره خواهند برد.

در این دوره متمرکز آموزشی، عناوینی چون «کارگاه خلاقه نوشتن»، «ماهیت داستان و خصلت‌های آن»، «چگونه روایت کنیم»، «انتخاب سوژه ـ انتخاب اسم» و «از نوشتن طرح تا تبدیل طرح به رمان» تدریس می‌شود.

ششمین دوره متمرکز داستان‌نویسی «آل جلال» از جمعه ۳ دی‌ماه، به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه واقع در غرب تهران برپا می‌شود.

این دوره آموزشی، ششمین دوره از برنامه‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز آموزش داستان‌نویسی بنیاد است که با عنوان «آل‌جلال» و در راستای ایجاد فرصت برابر آموزش داستان برای‌نویسندگان جوان و پرورش استعدادهای این حوزه برگزار می‌شود.

پنجمین دوره آموزشی «آل‌جلال»، ۲۶ تا ۲۸ آبان امسال در مشهد مقدس برگزار شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.