۱۴۶ نماینده در واکنش به اقدام وزارت علوم نسبت به تغییر عنوان و ردیف بودجه ای دانشگاه ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور به رئیس جمهور نامه نوشتند.

نامه ۱۴۶نماینده به روحانی درباره تغییرعنوان وردیف بودجه دانشگاهها

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ۱۴۶ نفر از نمایندگان در نامه ای خطاب به رئیس جمهور به اقدام وزارت علوم در تغییر عنوان و ردیف بودجه ای دانشگاه ها در بودجه سال ۹۶ کل کشور اعتراض کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

احتراماً ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون خطاب به رئیس جمهور، به اطلاع می رساند وزارت علوم تحقیقات و فناوری در اقدامی غیرمعقول، جایگاه و عنوان مجتمع های آموزش عالی و دانشکده ها و دانشگاه های شهرهای مختلف کشور را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تنزل داده که این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده و اعتراضات دانشجویان، اساتید و مردم گردیده است.

در صورتی که عناوین عمده دانشگاه ها در لایحه و قانون بودجه سالهای ۹۳، ۹۴ و ۹۵ با همان عنوان اصلی و ردیف های بودجه ای اعتبار دریافت نمودند. نظر به اینکه داوطلبان دانشجویی دانشگاه ها به اعتبار و رتبه دانشگاه ها تعیین و انتخاب رشته و انتخاب واحد دانشگاهی می نمایند، این اقدام باعث دلسردی، یاس و ناامیدی جامعه دانشگاهی شده است.

از این رو از محضر حضرتعالی تقاضا داریم دستور فرمایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه نسبت به اصلاح و اعاده عنوان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و ایجاد ردیف در لایحه بودجه ۹۶ اقدام لازم را مبذول کرده و از نتیجه آن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مطلع نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.