رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: حریم روستاها و مناطق مسکونی در معادن نطنز رعایت نشده و این مسئله را با توجه به مصوبه شورایعالی معادن پیگیری خواهم کرد.

حریم روستاها و مناطق مسکونی مجاور معادن نطنز رعایت نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در پی اعتراض های مردم شهر طرق رود و روستاهای اوره و کمجان به فعالیت معادن، عصر دوشنبه، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور از معادن شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید که به دعوت نماینده و با حضور مسئولین استانی و شهرستان صورت گرفت، ابتکار از نزدیک از معادن بازدید کرد و در خلال آن، نمایندگان معترض به فعالیت های معادن مطالبات خود را برای وی بازگو کردند.

نماینده معترضان در این بازدید اظهار داشت: ما با فعالیت معادن مخالف نیستیم، اما بهره برداری از معادن باید به گونه ای باشد که آلایندگی زیست محیطی نداشته باشد و به منابع آبی و قنوات آسیب وارد کند.

آنها از ابتکار خواستند که مصوبه شورای عالی معادن باید اجرایی شود. همچنین حقوق قانونی شهروندان رعایت شود و بهره برداری ها بر اساس ضابطه و قانون باشد نه اینکه هیچ حد و مرزی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز با مشاهده فعالیت معادن در نزدیکی مناطق مسکونی گفت: متأسفانه در اینجا حریم روستاها و مناطق مسکونی رعایت نشده است و با توجه به مصوبه شورای عالی معادن این مسئله را پیگیری خواهم کرد.

ابتکار در حضور مسئولین شهرستان این سوال را مطرح کرد که مگر طرح هادی روستا در گذشته اجرا نشده است که این مشکلات به وجود آمده است.

در این بازدید مسئولین با اشاره به فعالیت های معدنی در نزدیکی قلعه تاریخی وشاق خواستار ثبت ملی این قلعه شدند که ابتکار نیز حمایت سازمان خود را از ثبت قلعه اعلام کرد.

مرتضی صفاری نطنزی، نماینده مردم نطنز در مجلس هم در حاشیه این بازدید گفت: جلسات متعددی با رئیس سازمان محیط زیست کشور در تهران برگزار شده است که برای توقف فعالیت معادن متخلف، پیگیری های خود را ادامه خواهم داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.