اهواز - ۱۵ هکتار از اراضی بخش غیزانیه اهواز به علت نشت پساب های نفتی آلوده شدند.

پساب های نفتی محیط زیست اهواز را آلوده کرده است

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره محیط زیست اهواز روز  دوشنبه در شورای سلامت شهرستان اهواز اظهار کرد: ۱۵ هکتار از اراضی بخش غیزانیه به دلیل نشست پساب های نفتی آلوده شده است.

علی بنی عگبه اظهار کرد:احداث لاگون به منظور جمع آوری پساب های آلوده است نیاز اساسی منطقه به شمار می رود که تا دی ماه باید اجرایی شود.

وی عنوان کرد: پساب شرکت نفت و گاز مارون نیز وارد برکه می شود که بر اساس وعده قرار شد تا ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: دادستان مقرر کرده که نیشکر ۲۳ درصد از محصولات خود را به صورت سبز برداشت کند که این اصلا مورد رضایت ما نیست. طبق کنترل هایی که روی شرکت نیشکر دهخدا انجام می دهیم سوزاندن نیشکر مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کنند لذا بر اساس تحقیقات برداشت سبز اصلا مقرون به صرفه نیست و مجبور به سوزاندن هستند.

وی بیان کرد: شرکت صنایع فولاد بر اساس پیگیری های فراوان ۱۹ پروژه زیست محیطی را تعریف کرده و ۱۱ مورد به اتمام رسیده است که هشت مورد از پروژه ها نیز در دست اجرا است که برخی تا پایان امسال و برخی نیز تا پایان سال آینده به اتمام می رسند

بنی عگبه با اشاره به آلودگی های نفتی در مدت اخیر در اهواز بیان کرد: غیر از شرکت های کارون و مارون، یک شرکت زیرمجموعه حفاری هم داریم و بحث جمع آوری بخارات اسیدی را هم در حال پیگیری هستیم که وعده دادند این کار را تا پایان سال انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.