شیراز- معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه همواره تلاش شده هنر موسیقی دستمایه سیاست بازان قرار گیرد بیان کرد: اسلام و انقلاب نه تنها تعارضی با موسیقی ندارد بلکه رسانه ملی این نظام هم بخش زیادی از برنامه هایش را با موسیقی همراه ساخته است.

هنر موسیقی دستمایه سیاست بازان شده است/انقلاب تعارضی با موسیقی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدرضا نقدی در آیین پایانی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج کشور با عنوان «ترنم بیداری» بیان کرد:نظام مقدس جمهوری اسلامی با موسیقی مشکلی ندارد بلکه با گناه کنار نمی آید، اظهار کرد: در ماه های گذشته آنچه درباره لغو کنسرت ها در شهر مقدس مشهد بیان شد برای این بود که چهره نظام را خدشه دار کنند.

وی مسائل مطرح‌شده پیرامون موسیقی درمشهد را ستم به امام‌جمعه این شهر عنوان کرد و ادامه داد: موسیقی یکی از هنرهای مظلوم است.

وی آنچه را که القا کننده مخالفت نظام با موسیقی عنوان می شود را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ما با موسیقی مخالف نیستیم بلکه با گناه مخالفیم. زیرا انقلاب اسلامی است که موسیقی اصیل ایرانی را تعالی بخشید چراکه این موسیقی سالهای پیش از انقلاب اسلامی منزوی بود.

وی موسیقی حماسی ایرانی را نفوذکرده تا عمق جان ملتهای ستمدیده دانست و گفت: موسیقی ابزاری برای انتقال اندیشه و احساسات پاک است.

سردار نقدی با دعوت از هنرمندان عرصه موسیقی و هنر متعهد به صف آرایی در مقابل آنچه مخالفان این موسیقی القا می کنند، ادامه داد: موسیقی که همراه با جریان چپاول گران و هارمونی عربده کشان است منفور بوده و آنچه بی حیایی را گسترش دهد ناپسند است.

وی در عین حال سرود و موسیقی را پژواک فریاد ستمدیدگان دانست و گفت: موسیقی که صداقت، راستی و درستی را رواج می دهد ماندگارترین است. از این رو هنرمندان و موسیقی دانان متعهد باید مسیر صیقل جان را به واسطه این هنر والا دنبال کنند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موسیقی و سرودهای حماسی که زانوان مبارزان راه آزادی را استوار می کند و شفادهنده قلب مجروح مظلومان دردمند است را حاصل آنچه عنوان کرد که در این جشنواره توسط بسیج دنبال می شود و افزود: امسال شاهد بودیم که مقام معظم رهبری ۲ سرود بسیج را به بیان خود در رسانه ملی مورد تجلیل قرار دادند که این افتخار بزرگی در تاریخ بسیج کشور است.

وی به افتتاح خانه های سرود در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد افتتاح خانه های سرود توسط بسیج در شهرهایی خواهیم بود که توانایی و امکانات این کار را دارند تا بتوانیم بر جریان موسیقی ذلت مدار و تسلیم شده در مقابل شهوت بایستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.