تویسرکان- وزیر امور اقتصادی و امور دارایی بابیان اینکه در حوزه اقتصاد سال هاست با ناهنجاری های عمیق روبرو هستیم، گفت: تحقق آرمان های اسلام و انقلاب در گرو اندیشه ورزی این دو کانون است .

حل ناهنجاری های اقتصادی در گرو اندیشه ورزی حوزه و دانشگاه است

به گزارش قدس آنلاین، علی طیب نیا در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مفتح که شامگاه دوشنبه در شهرستان تویسرکان برگزار شد گفت: شهدای نخستین روزهای انقلاب اسلامی همچون شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید باهنر وجه تمایز بسیار مهم و اساسی دارند و آن هم نقش آفرینی بسیار موثر این شهدا در دو سنگر دانشگاه و حوزه علمیه بود.

وی بابیان اینکه این شهدا با توجه به شخصیت چند وجهی که در آغاز انقلاب اسلامی داشتند برای نسل ما که دانشجو بودیم و برای نسل حاضر الگو هستند و بازخوانی اندیشه و تفکرات این بزرگان در حل مشکلات پیش روی جامعه امروز کمک می کند، گفت: در میان آن بزرگان شهید مفتح در هر دو نهاد حوزه و دانشگاه فعالیت چشمگیری داشت.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی افزود: نامگذاری روز شهادت آن عالم بزرگ به نام روز «وحدت حوزه و دانشگاه» یک باور عمیق را پشت سر خود دارد و آن اینکه این شهید هم مدارک دانشگاهی و هم حوزوی را در عالیترین سطح پشت سر گذاشت.

طیب نیا عنوان کرد: دشمنان این سرمایه را از ما گرفتند و ترور این گونه شخصیت ها اولین حملات آنان به انقلاب اسلامی بود و بعد جنگ تحمیلی را به راه انداختند و زمانی که دیدند در این عرصه ها شکست خوردند با تحریم ها و جنگ اقتصادی به میدان مبارزه آمدند تا اینکه در این عرصه با مقاومت مردم که حامی ولایت بودند روبرو شدند و در نهایت به ناچار در مذاکرات اعتراف کردند که ایران حق داشتن انرژی هسته ای را دارد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما به امثال شهید مفتح و شخصیت هایی نیاز دارد که هم با فرهنگ دانشگاهی آشنا باشند و هم علوم دینی را درک کرده باشند، گفت: امروز حل مشکلات جامعه ما نیازمند وحدت و همدلی آحاد مردم است.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی افزود: با توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، وحدت حوزه و دانشگاه و ارائه راهکار از سوی آنان بستری برای پاسخ علمی و دینی به نسل جوان پرسشگر و مطالبه گر است.

طیب نیا عنوان کرد: امروز مشکلات اقتصادی بسیاری به ویژه در نظام بانکی کشور و نیز فاصله طبقاتی وجود دارد و انتقادهایی بر آن وارد است اما راه حل این مشکلات تنها با وحدت و همدلی شکل می گیرد که بر گرفته از دغدغه های دو کانون حوزه و دانشگاه باشد.

وی با تأکید بر اینکه طبق آموزه های دینی، پیشرفت اقتصادی جامعه اسلامی مردم را از فقر نجات می دهد، گفت: اگر مردم در شرایط فقر زندگی کنند و به نحو شایسته زندگی نکنند نتیجه طبیعی آن کفر است، بنابراین باید به زندگی مردم بپردازیم.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی بابیان اینکه در حوزه اقتصاد سال هاست که جامعه ما با کژی ها و ناهنجاری های عمیق روبرو شده است و نیاز به ارائه راهکارها از سوی صاحب نظران حوزه و دانشگاه دارد، گفت: تحقق آرمان های اسلام و انقلاب در گرو اندیشه ورزی این دو کانون است و کرسی های آزاد اندیشی هم می تواند مطالبات مردم را بیان کند.

طیب نیا گفت: دولت یازدهم از تجارب نخبگان استفاده و پروژه ایران هراسی را با شکست مواجه کرد و در حالی که مذاکرات برای حل مسائل هسته ای به بن بست رسیده بود، توسط این دولت و هدایت و رهنمودهای رهبری از بن بست خارج شد و این پیروزی در پرتو صبر و تحمل مردم حاصل شد.

وی به کاهش نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با وجودی که سال گذشته عربستان و حامیان آن در منطقه، ما را با مشکلات کاهش قیمت نفت مواجه کردند و سبب ضرر رساندن به درآمدهای نفتی ما شدند، پس از یک دوره وقفه در افزایش رشد اقتصاد کشور در سال ۹۵ از هدف گذاری تعیین شده جلوتر هستیم و اکنون نرخ رشد اقتصادی کشور نزدیک به ۷ درصد است و نرخ تورم را در حدود ۳ درصد نگه داشته ایم.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی افزود: در حال حاضر به دنبال کاهش نرخ تورم نیستیم چرا که کاهش نزولی نرخ تورم هزینه های بسیاری دارد بنابراین نرخ تورم را در همین حد نگه داشته ایم و توجه ما تنها معطوف به افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.