مشهد- انتشارات آستان قدس رضوی با همکاری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد برای نخستین بار دو عنوان کتاب در حوزه رضوی را منتشر و روانه بازار نشر کشور کرد.

دو اثر جدید انتشارات آستان قدس رضوی روانه بازار شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی سیره و تاریخ زندگی معصومین(ع) نشان دهنده اهمیت و موفقیت آن بزرگان در امر تربیت دینی، هدایتگری جامعه و الگوسازی آنان برای تمام ابعاد زندگی بشری است و «به نشر» نیز با چاپ کتب متعدد تلاش دارد تا گام های مؤثری در این زمینه بردارد.

بر همین اساس این انتشارات نسبت با چاپ دو عنوان کتاب در حوزه رضوی تحت عناوین «سیره اجتماعی ائمه ابن الرضا(ع)» جهت تبیین سیره ائمه ابن الرضا(ع) که در ترویج دین و حفظ آرمان های اسلام، نقش اساسی و مهمی بر دوش داشتند و کتاب «قلمدان های فیروزه» به عنوان کتاب شعری با محوریت حضرت رضا(ع)، با همکاری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اقدام کرده است.

کتاب پژوهش محور «سیره اجتماعی ائمه ابن الرضا(ع)» که توسط سیده ستاره هاشمی قادری در راستای معرفی هرچه بهتر و ملموس تر نمونه های والای انسانی و بهینه سازی اندیشه های سیاسی نگاشته شده، در ۳ بخش اصلی شامل شناخت نامه ائمه ابن الرضا(ع)، تحولات فکری، فرهنگی و اجتماعی و همچنین سیره ائمه ابن الرضا(ع) نگاشته شده است، اهدافی چون معرفی نمونه های والای انسانی، ایجاد تحول در ارزش های فرهنگی، تصحیح مناسبات انسانی و حتی بهینه سازی اندیشه سیاسی را دنبال می کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: ائمه ابن الرضا (امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری(ع))، خط سیر حرکت فکری مسلمانان را به گونه ای تغییر دادند که عالمان و مدعیان متعصب را به اعتراف و تصدیق این مطلب واداشتد که علم و دانش ائمه ابن الرضا(ع)، از منبع علوم نبوت سرچشمه گرفته است و ایشان در مکتب ربوبی تربیت یافته اند.

همچنین کتاب مجموعه اشعار «قلمدان های فیروزه» که توسط عالیه مهرابی گردآوری شده است، بیست و چهار قطعه شعر را در خوی جای داده که به آستان مقدس امام مهربانی ها تقدیم شده است.

کتاب های «سیره اجتماعی ائمه ابن الرضا(ع)» و «قلمدان های فیروزه» که از جمله آثار شایسته چاپ در جشنواره کتاب سال رضوی است، برای نخستین بار توسط «به نشر» با شمارگانی برابر با ۵۰۰ نسخه در قطع رقعی به چاپ رسید.

علاقه مندان به تهیه دو عنوان کتاب «سیره اجتماعی ائمه ابن الرضا(ع)» و «قلمدان های فیروزه» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.