ایذه- معاون فرماندار ایذه با بیان اینکه مسأله مرگ پرندگان در تالاب میانگران با حساسیت در حال پیگیری است گفت: هیچ جای نگرانی برای وجود بیماری در شهرستان وجود ندارد و نباید به برداشت‌های اشتباه دامن زده شود.

مرگ پرندگان در تالاب میانگران در حال پیگیری است/ مردم نگران نباشند

به گزارش قدس آنلاین، حسین کیانی امروز سه شنبه با اشاره به مرگ غازهای تالاب میانگران اظهار کرد: موضوع آنفولانزای پرندگان یک مساله بسیار مهم است که می‌تواند تمام مرغداری‌ها و مرغ فروشی‌های شهرستان را تحت تاثیر عوارض خود قرار دهد و در صورتی که این بیماری در بین پرندگان شیوع کند اطلاع‌رسانی‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فورا پس از انتشار خبر مرگ پرندگان اکیپی از دامپزشکی و اداره محیط‌زیست شهرستان به تالاب اعزام شد افزود: دو لاشه موجود در محل به جهت بررسی و انجام آزمایش به آزمایشگاه ارسال شد.

معاون فرماندار ایذه اضافه کرد: پس از انجام آزمایشات و بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از تجربیات مسؤولان امر در برخورد با این مشکل، اعلام شد که اثری از بیماری آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

کیانی با بیان اینکه لاشه‌های موجود برای بررسی و انجام آزمایشات بیشتر و دقیق‌تر به اهواز فرستاده شد تصریح کرد: در بررسی‌هایی که در اهواز بر روی این لاشه‌ها صورت خواهد گرفت جواب آن تا ظرف یک هفته آینده به شهرستان ابلاغ می‌شود و نتیجه قطعی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ جای نگرانی برای وجود بیماری در شهرستان وجود ندارد و نباید به برداشت‌های اشتباه دامن زده شود خاطرنشان کرد: در صورتی‌که این مساله تایید شود اقدامات لازم به‌صورت سریع و جدی در شهرستان انجام خواهد شد.

کیانی با بیان اینکه نظریه دامپزشکی شهرستان نیز از عدم مشاهده بیماری آنفلوآنزا در این پرندگان حکایت می‌کند گفت: موضوع تا نتیجه نهایی در حال بررسی است و با حساسیت‌های بالا و ویژه‌ای پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.