ایلام- مسئول حوزه هنری استان ایلام گفت: دفتر تئاتر مردمی با عنوان بچه‌های مسجد در سطح مساجد این استان برای اولین بار راه‌ اندازی می شود.

نمایش بچه‌های مسجد در ایلام راه‌اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی قاسمی اظهار داشت: این طرح، در راستای ارتقاء بخشی به فعالیت‌ها و جریان‌های فرهنگی و هنری در مراکز دینی و هنری اجرا می‌شود.

وی افزود: مسجد در عصر پیامبر اعظم (ص) و همچنین دوران انقلاب اسلامی به‌ عنوان یک سنگر مهم دینی و فرهنگی نقش مهمی داشته و امروزه نیز با حضور جوانان و نوجوانان به‌ خوبی می‌توانند با بهره‌گیری از قالب و زبان هنر این نقش را عهده‌دار شوند.

   مدیر حوزه هنری استان ایلام با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی  این گروه‌های نمایشی با عنوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در این استان راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: حوزه هنری به گروه‌های نمایشی شکل‌گرفته در مساجد خدمات‌ دهی می‌کند به‌ طوری‌که متن‌های نمایشی که توسط کارشناسان این حوزه تائید شده، برای اجرا در اختیار گروه‌های نمایشی فعال در سطح مساجد قرار می‌گیرد.

محمد علی قاسمی بابیان اینکه امسال بخش نمایشی این طرح در سطح مساجد استان فعال می شود، خاطرنشان ساخت: ۱۰ مسجد در مرکز استان در زمینه اجرای نمایش و داشتن گروه‌های تئاتر شناسایی‌شده و امید است که در روزهای آتی یک گروه نمایشی دریکی از مساجد استان به‌صورت پایلوت با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی راه‌اندازی شود.

مدیر حوزه هنری استان ایلام گفت: گروه‌های نمایشی با عنوان بچه‌های مسجد یک طرح ملی بوده که برای اولین بار در استان ایلام اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.