ایرانشهر- نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع باید مورد پیگیری قرار گیرد تا طرح تحول سلامت پرقدرت تر از قبل به جلو حرکت کند و این طرح با نگرشی جدید به حیات خود ادامه دهد.

تشکیل پرونده الکترونیک باعث تقویت طرح تحول سلامت می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد نعیم امینی فرد، درباره تلاش برخی از منتقدان برای تخریب طرح تحول سلامت، افزود: طرح تحول سلامت در مجموع طرح مثبتی ارزیابی می شود زیرا این طرح استراتژی مشخصی دارد و اجزای مالی و چشم انداز آن در آغاز به خوبی دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هر طرحی در اجرا ممکن است دارای نقاط قوت و ضعفی باشد، تصریح کرد: البته نقاط قوت طرح تحول سلامت بیش از نقاط ضعف آن است اما در هرحال این طرح در اجرا نقاط ضعفی دارد و به نظر می رسد اگر بتوانیم این اشکالات را با تعامل کمیسیون بهداشت و وزارتخانه های بهداشت و رفاه برطرف کنیم می توان امیدوار بود که این طرح با توان جدیدی به ارایه خدمت بپردازد.

وی یادآور شد: مهمترین مشکلاتی که در زمینه طرح تحول سلامت وجود دارد آن است که منابع مالی که در ارتباط با طرح تحول پیش بینی شده باید سیاستگذاری‌های مشخصی داشته باشد زیرا امروزه سیاستگذاری‌ها در این زمینه یکپارچه نیست علی رغم اینکه تولیت به عهده وزارت بهداشت است اما ابزار تولیت در دست این وزارتخانه نیست.

امینی فرد تاکید کرد: طرح تحول سلامت باید در دو قسمت مورد اصلاحات جدی قرار گیرد اول آنکه سیاستگذاری به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و دوم آنکه مدیریت منابع را به طور بهینه مدنظر قرار دهیم و معتقدیم اگر سیاستگذاری درستی در وزارت بهداشت صورت گیرد این وزارتخانه با توجه به توان تخصصی که در این زمینه دارد می تواند به تدوین راهنماهای بالینی اقدام کند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، ادامه داد: هم اکنون مدیریت فعلی بیمه ها نمی تواند در ارتباط با تدوین راهنمای بالینی به طور موثر اقدام کند و تا زمانی که بیمه ها توانمند نشوند به هیچ عنوان نمی توانند نظارت کافی را بر خدمات مورد تعهد خود انجام دهند لذا اگر در مجموع سیاستگذاری ها بر اساس بند ۷ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، در وزارت بهداشت متمرکز شود می توان تحولی مثبتی را در این زمینه شاهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع از دیگر مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد تا طرح تحول سلامت پرقدرت تر از قبل به جلو حرکت کند و این طرح با نگرشی جدید به حیات خود ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:طرح تحول سلامت طرح وزارت بهداشت نیست بلکه به نوعی طرح نظام است و عقبگرد در آن معنا نخواهد داشت و لذا تلاش خواهیم کرد تا این طرح با رفع نقاط ضعف ادامه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.